Sluta sälja cigaretter i matbutikerna?


Nu är jag faktiskt riktigt förbannad över en artikel på aftonbladet som jag precis har läst.
Man vill nämligen förbjuda tobaksförsäljning i matbutikerna. A men snälla, hur jävla puckade är dom här människorna? Som om matbutikerna är det enda stället som säljer tobak? Kommer ju bli lika enkelt att köpa cigg ändå. Och vadå, om man ändå vill förbjuda detta i matbutikerna, varför då inte förbjuda allt annat som är skadligt också? All mat med skadliga fetter, öl, skräpmat. Då kan man ju också sluta sälja alla sötsaker i butikerna då man riskerar diabetes och fetma.

Jag förstår inte syftet med det hela? Att få den svenska befolkningen att sluta röka? Det är ju upp till var och en att sluta röka. Ett jävla förbud i mataffärerna kommer inge få en jävel att sluta röka. Visst, det kanske kan bli jobbigare att ta sig någonstans och köpa dem, men man slutar inte röka för det!

Ja vad säger man ? 
När du blir 18 år så bestämmer du över ditt eget liv, dvs du tar dina egna beslut och får rösta, konstigt nog inte köpa sprit (men det är ju en annan femma, men konstigt är det med ) Vill folk röka, låt dom göra det o även om det inte finns i affären så finns det ju nån annanstans. Ni vill ju att det ska vara "svåråtkomligt". Ju mer svåråtkomligt det är, ju mer spännande o roligare att få tag på det, på nått vis. ALLA ungdo
mmar idag, som inte får köpa ut sprit/cigaretter får tag i det ändå, för idag har folk SÅ mycket kontakter vad det gäller sånt.

Idioter.


Kommentarer
Postat av: syrran

hallelulja!håller med det fullt ut

2009-09-12 @ 12:54:41
Postat av: Anonym

ja håller inte med dig jag tycker att det är rätt bra.. vist är rökare själv det är inte det men jag tycker att det värkar va bra

2009-09-13 @ 11:53:13
Postat av: zena

asså ärligt talat vaddå inte håller med? ska man behöva gå o köpa cigaretter från langare för att det inte finns på normala ställen att köpa? snacka om att utsätta sig för fler risker.



Adisa jag vill se din nya frilla :D

puss muze

2009-09-13 @ 18:46:34
Postat av: Anonym

pressbyrån finns

2009-09-14 @ 20:58:18
Postat av: Ervina

Aj då vad någon var kinkig!=))

2009-09-15 @ 01:25:29
URL: http://presiosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0