Peladophobia


Har varit vaken i tre timmar, men har ännu inte gått upp ur sängen.
Tänkte fortsätta med det ett tag till. Ska inviga femte säsongen av Nip/Tuck (världens bästa serie) och sedan kommer Emina över på kaffe hoppas jag, innan vi drar mot stan på nya äventyr.

I tisdags var det askedsfest för min Sejla som jag nämnde i förra inlägget. Det var så roligt, men samtidigt så sorgligt. :( Hon har varit i Istanbul i endast ett par dagar och jag saknar henne som fan redan nu. Blir väl bättre med tiden som man säger. Tar så jävla lång tid att lägga upp bilder här så jag skiter i det. De finns alla på facebook ändå.

Jo, en rolig sak jag läste i tidningen Moja Istina i morse var en artikel om olika fobier. Där skriver de bland annat om vilka som är de mest konstiga fobierna. Jag dooooog! Dessa är:

Peladophobia - strah od celavih ljudi.
Arachibutyrophobia - strah od maslaca od kikirikija.
Ostraconphobia - strah od skoljaka.
Trisderkaderkaphobia - strah od broja 13.
Xenoglossophobia - strah od stranih rijeci.

Asså hur lyckas man ha fobi för detta vill jag veta?


Kommentarer
Postat av: syrran

hahahaha det finns verkligen fobier för allt! stackars den som har fobi mot stranih rijeci...om man är blatte och bor i sverige och har den fobin så kan man inte ha det lätt, haha

2009-09-25 @ 17:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0