Filmtips

Något skumt är på gång med min telly. Väckarklockan gick inte ens igång på den och jag vaknade en halvtimme försent och fick springa till jobbet. Kom precis en minut innan jag började haha. Efter jobbet blev det ett besök hemma hos mormor där jag vräkte i mig pita och sedan blev jag upphämtad av Sejla då vi stack hem till mig och gjorde ingenting. Så fort hon åkte hem deckade jag och sov i två timmar. Vaknade av att hon kom tillbaka med McDonalds mat. Sötnos. Så vi la oss i sängen med maten och kollade på skräckfilm. På tal om film, jag har sett 5 riktigt bra skräckfilmer de senaste veckorna som jag tänkte tipsa er om:

The Unborn
Det händer att själen efter en människa som dött, är så ondskefull att vägen till himmeln är stängd för den. Istället tvingas den till en ändlös vandring i gränslandet mellan världarna på ständig jakt efter en ny kropp att ta i besittning. Och ibland lyckas den...
Betyg: 5/5






Teeth
Dawn är skolans präktigaste oskuld, ivrigt propagerande total avhållsamhet. Men Dawns kropp är allt annat än oskyldig. Till följd av utsläppen från ett kärnkraftverk nära hennes hus, har en mycket speciell mutation ägt rum i hennes allra heligaste regioner. När terminen börjar och killarna står på rad för att bli den förste att förföra Dawn, är den stora frågan om hon kan hålla på sig eller inte. Beslutet kan nämligen göra skillnad mellan liv och död.
Betyg:3,5/5




Babysitter Wanted
Angie Albright är glad över att äntligen få lämna sitt skyddade och strikt religiösa hem för att börja på college. Hennes nya rumskompis är vildare än vad hon är van vid, men Angie upptäcker snart att finns mycket större hot att oroa sig för än ett stökigt studentrum.
Betyg: 5/5






Passengers
De flesta befinner sig i chock. Men en av de få överlevande från den ödesdigra flygkraschen med Flight 117 har fått en oförklarlig förmåga. En förmåga som den unga psykologen Claire Summers upptäcker. Först med fascination. Sedan med skräck...
Betyg: 5/5






House Of Blood
I en mörk skog kolliderar Dr Madsens bil med en fångtransport. I turbulensen som följer dödar fångarna alla vakterna och tar doktorn som gisslan. Flyende genom skogen kommer gruppen snart till ett avsides liggande hus där invånarna talar underligt och är klädda i medeltida kläder - ett hus som det var länge sedan någon passerade, eller återvände ifrån...
Betyg: 3/5

Kommentarer
Postat av: aneloo

skräckfilmer rooocks :D

2009-03-30 @ 09:14:21
URL: http://nelo.blogg.se/
Postat av: syrran

vågar du titta på de här när du e helt själv?

shit jag skulle aldrig våga titta på skräckisar när jag e själv haha meees

2009-03-30 @ 14:00:54
Postat av: elena.

the unborn är riktigt bra ! babysitter ganska också, det blir en så total vändning på filmen när ungen tar av sig hatten ahah :P

2009-03-31 @ 09:29:31
URL: http://lenciki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0