Nanny

Idag åkte jag och Emina upp till Campus för att träffa Sejla en stund. Munja joinade oss också. Längesedan jag var där sist. 10 cigg och en cola senare åkte jag hem till min mormor på middag. Idag kom nämligen hennes vän från Bosnien. Hon ska vara hos min mormor en månad. Det är inte vilken vän som helst, hon var min mammas och morbrors nanny när de var små. Eftersom min morfar var borgmästare i Sanski Most så var han ofta bortrest och många gånger åkte mormor med honom på hans resor och då var teta Safija den som tog hand om dom (hon bodde hos de). Inte bara det, hon var även min och min syrras nanny också. Mamma jobbade ju som sudija (domare) i Bosnien och många gånger ringde det mitt i natten från jobbet och mamma var tvungen att åka in till jobbet, och eftersom hon var en ensamstående mamma kunde ingen ta hand om oss (om inte morbror var där) så fick nannyn göra det. Är inte det coolt? Hon har lixom sett både min mamma och mig växa upp? (eller ja, fram tills jag var 8 i alla fall).

Så ikväll har jag, mormor och min nanny suttit och pratat om gamla goda tider. Om hur vi alla var som barn och många goda minnen kom på tal. Jag är riktigt glad över att hon är här med oss nu. Var ju trots allt 6 år sen jag såg henne sist.

Vilket megainlägg. Nä nu ska jag städa undan här lite, Emina och Munja kommer strax.

Kommentarer
Postat av: broshan

hon e så underbaaaaaaaaaaar!!!!

2009-01-13 @ 11:14:13
URL: http://broshan.blogg.se/
Postat av: nadja

hahhah Ti.TI si kriva!!:D

2009-01-13 @ 12:45:13
URL: http://djus.blogg.se/
Postat av: Irma

Oh vad härligt det måste ha varit och träffa henne igen. :)



Förresten om man får fråga. Varför var din mamma ensamstående?:$ Kram

2009-01-15 @ 00:38:42
URL: http://skyltdocka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0