Brand i Arabyparken


Jag måste skriva om en hemsk sak som hände inatt. Jag och älskling ligger i sängen någon gång vid 4 på morgonen och tittar på tv. Helt plötsligt frågar han om jag känner lukten av rök och vi båda rusade till köket för att kolla om det kom därifrån, men det gjorde inte det. Lukten var så stark så jag var 100% övertygad om att det brann hos någon granne. När vi sedan gick ut på balkongen kom den stora chocken. Det var så mycket rökmoln att man inte kunde se någonting framför sig. Och det värsta av allt, vi kunde ju inte se var röken kom från. Och det stank något så fruktansvärt.
Så vi klädde på oss och gick ut. Stanken och röken hade väckt hela grannskapet och alla stod vid sina fönster och tittade runt oroligt. När vi sedan gick bort mot några andra hus såg vi att röken kom från parken. Den stora fritidsgården stod i lågor. Detta 50 meter från där jag bor. Brandkåren och polisen var redan där.

Tråkigt att folk inte har bättre saker för sig än att elda upp hus. Tråkigt att se den fritidsgård jag växte upp i bara försvinna så där. Och när vi kom hem var röklukten värre än någonsin,knappt så vi kunde vara där. Så vid halv 6 i morse satte jag igång med att laga ustipke, för att få röklukten att försvinna haha.

Över till något roligare. Jag har spenderat hela dagen vid sjön. Mitt första sommardopp! Snacka om att det var skönt. Färg har jag också fått. Jej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0