Update från Skåne

Idag när jag åkte in till Lund mötte jag upp min kära syster på centralen och sedan blev vi upphämtade av Munja och vi 3 åkte in till Malmö där vi först hämtade Aida och sedan stack vi och käkade på en kinarestaurang. Det var inte ens hälften så god mat som vi har hemma i Växjö, men men...

När vi sedan skjutsade tillbaka Aida tillbaka till skolan åkte vi 3 till Malmös snyggaste bostadsområde, Limhamn. Jag blev så kär i hela det stället så jag gick runt där som en kines och tog kort på allt som gick att ta kort på. Ni som har varit där vet vad jag snackar om. Jag menar, 5 miljoner för en lägenhet... med utsikt över havet... det säger väl allt?! På vägen hem tjatade jag om att jag skulle köpa en trisslott varje dag, tills jag en vacker dag vann 5 miljoner och kunde köpa en lägenhet där haha.

Imorgon ska jag iaf skriva tenta i Lund (anledning till mitt besök här). För att göra historien kort...
I höst ska jag läsa en distanskurs som går via Göteborgs Universitet, en kurs om Balkanhistoria (30p). Ska bli så himla intressant. Och själva kursen är då uppdelat i 4 delkurser (Litteratur, Historia, Kultur och Språkfärdighet).
Eftersom språkfärdigheten (grammatik) är för lätt för mig så ska jag tenta av den delkursen imorgon biti, så jag slipper gå den kursen och kan direkt hoppa på fortsättningskursen istället (även om den också e lätt, men wtf).

Nä, nu ska jag umgås med flickorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0