Prvi dan Ramazana

Bloggtorka idag. Har egentligen inte haft mycket att blogga om. Det enda jag gjort idag är städat och läst lite om alla de kurser jag ska läsa i höst (Ungomar och drogkulturer + Balkankunskaper). Verkar vara hur intressant som helst!

Idag är ju första ramadan-dagen. Jag ville verkligen fasta idag. Jag gick upp vid 9 och tänkte "hur ska detta gå, 11 timmar kvar tills jag kan sätta något något i munnen". Men jag försökte inte tänka så mycket på det utan sysselsatte mig med annat. Typ tog en lång promenad, städade hela lägenheten, läste... men vid 15 tiden var jag svimmfärdig och var tvungen att dricka mtit kaffe och röka och sedan äta. Jag hade inte klarat 5 timmar till. Så nej, det gick inte så bra denna gången. All credit till alla er som klarar av det.
För mig blir det ännu ett försök imorgon.

Kommentarer
Postat av: Melissa

Joj, jag var uppe vid 4, helt peppad. Så Kunde jag verkligen inte ens titta på maten, än mindre gapa... och det är ju inte logiskt att vara utan mat så måga timmar. Jag är med dig imorgon. I hope. =)

2008-09-01 @ 19:10:52
URL: http://hellomello.blogg.se/
Postat av: Samir

Hej Adisa och Ramadan kareem! Synd att du inte klarade av att fasta idag men att viljan finns är jätte bra! Försök imorrn, tänk dig att 1.5 miljarder muslimer i hela världen fastar vid din sida och att det är lika svårt för oss alla. Det är ju det som är grejen med ramadan - att känna med dom fattiga och lära sig själv disciplin. Det finns dom som har det värre ställt men ändå fastar! Once again good luck! Ciao :)

2008-09-01 @ 19:24:35
Postat av: A D I S A

Melissa: nee det e ju skitjobbigt o inte äta något till så sent på kvällen..men men vi får försöka imorn! :)



Samir: Det är sant det du säger. Ne jag får helt enkelt försöka imorgon igen! :)

2008-09-01 @ 23:14:07
URL: http://adisa.blogg.se/
Postat av: Vinnie

Hej och tusen tack för din fina kommentar i min blogg:)

Det här var verkligen en fräsch och snygg blogg du har härinne!!

Lycka till med fastan,själv fastar jag inte. Går på piller mot smärta just nu och 11 timmar hade jag aldrig klarat av. Inte i det tempo jag har varenda dag.

Bayram kommer vi att fira:)

Ha en härlig dag!

Kramiss

2008-09-02 @ 09:48:57
URL: http://elmas.bloggspace.se
Postat av: Sanela

hehe, aaw så sööt :) ramazan mubarek! Hoppas att det går bättre med fastan nu ;D man vänjer sig efter 2-3 dagar :) själv fastar jag idag utan att ha ätit och druckit ngt imorse, försov mig :/ men ah, det ska gå bra ändå =)

2008-09-07 @ 13:35:16
URL: http://sanelaaa.blogg.se/
Postat av: Sanela

hahah i know ^^ tako je i meni, samo sto ja frossam i mig mat ändå ;P . . jag tål att vara ono lite hungrig ali meni je tesko biti bez vode,, till och med mina läppar svider cause jag får vattenbrist, men annars går det bra =) . . nije ramazan svaki mjesec ^^

2008-09-07 @ 14:27:30
URL: http://sanelaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0