Låt Alain stanna!

För drygt två år sedan kom Alain Hakizimana som endast är 19 år till Sverige som en flykting från sitt hemland, Burundi. Anledningen till att han flydde var i fruktan av sitt eget liv då hans föräldrar mördats av släktingar till familjen. Väl i Sverige fick han en ny chans, han fick börja i skolan, han fick nya vänner och började även spela basket i Sundsvall Dragons.
Migrationsverket anser inte att Alains historia är ett giltigt skäl till att få stanna i Sverige utan de anser att han har släktingar att vända sig till när han anlänt till Burundi. Gör han detta så riskerar han sitt eget liv då han lever under dödshot.

- Jag fruktar för mitt liv. Det är ett mycket farligt land. Och vart ska jag bo? Jag har ingenstans att bo, sa Alain till Dagbladet.

Det enda rimliga är att ge Alain Hakizimana ett permanent tillstånd att stanna i Sverige så att han kan bygga upp en trygg framtid.

Hela artikeln kan läsas HÄR från dagbladet!
>Var med och skriv på ditt namn för Alain, som jag och många andra redan gjort

Kommentarer
Postat av: nida

svar; komplikovano.. :( kortfattat - zaboli ga stomak u bosni (slijepo crijevo). on u bolnicu i tamo ga operisu, ali ocigledno da su nesto zabrljali, nakon sedmicu ipo kad su ga pustali i krenuo za swe.. u njemackoj ga ponovo zaboli, tamo opet u bolnicu, i hitno ga drugi put operisu, rekli da se radilo o sekundama (!), nije ni sam mogao disati bez aparata itd. tu je bio 2 sedmice i OPET ga treci put morali hitno operisati. Mjesec dana lezi jadnik u bolnici.. jos u tudjoj zemlji.. i dalje ne znamo kad ce ga moci pustiti

2008-09-02 @ 16:40:33
URL: http://nidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0