Hur gammal är du?

Det var en rolig sak som hände igår.

När man åker stadsbussarna i Växjö finns det två olika priser. Ungdombiljett, för ungdomar mellan 18-26 och Vuxenbiljett för dom som är 27 och uppåt.
Jag hoppar på bussen och säger självklart "en ungdom". Och busschauffören tittar först lite konstigt på mig och frågar sedan "hur gammal är du?". Jag blev lite chockad och svarar "23". "Jaha okej" säger han och skriver ut min ungdomsbiljett. Så jag frågade honom "Vadå ser jag ut och vara äldre än 26 eller??". Och jag det tyckte han att jag gjorde. Jag skrattade åt det och satte mig sen. Inte vill jag att folk ska tro att jag är i 30 års åldern ju! Så jag blev faktiskt lite sur på chaffiesen, men men...

Jag glömde bort det rätt snabbt iaf. Fram tills jag steg av från bussen och skulle gå in på Pressbyrån och köpa cigg. Och tjejen som jobbade där frågar efter min legitimation! VAAAAAAAAAA? Jag blev helt chockad! Jag som inte behövde visa leg redan i 16 års åldern och här kommer hon och frågar mig om leg, detta har inte hänt mig på flera år.
När jag visade henne mitt leg bad hon faktiskt om ursäkt. Vi skrattade lite där och hon sa att hon faktiskt trodde jag var 17!

Helt sjukt hur folk uppfattar en. Åldern alltså.
Busschauffören trodde jag var runt 30, och pressbyrå-tjejen trodde jag var 17! Det är en jävla stor skillnad det där!

Kommentarer
Postat av: MiA

Nisam sökala posto idem litteratur grundkurs heltid vec a ovo mi je samo fritidssyssla hehehe :)

2008-09-12 @ 21:13:42
URL: http://metrobloggen.se/miiia
Postat av: nida

haha, folk tror ALLLLTID att jag är yngre än vad jag är. niko mi ne vjeruje da imam punih 19. typ 15-16 skulle dom gett mig, höhö :b u bosni sam par puta morala pokazati licnu för att raja skulle tro mig...

2008-09-13 @ 09:45:28
URL: http://nidaa.blogg.se/
Postat av: A D I S A

Nida: heheh, ja det blir ju så ibland... ali ja da ne znam koliko ti je godina chansala bi 18. så jag va inte så långt ifrån :)

2008-09-13 @ 17:35:15
URL: http://adisa.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna vara snäll och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/2/-1/votes/5185986



Det vore jättesnällt och jag skulle bli skitglad! :)



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :D

2008-09-13 @ 17:39:57
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0