Flytt pågår

Att jag har så mycket kläder som jag verkligen har trodde jag inte. Det är otroligt jobbigt att packa ner allt man äger. Men jag är faktiskt glad över en sak som jag gjorde.
För ett par veckor sen fick jag veta att det skulle vara insamling av kläder i dzamija här under hela ramadan månaden. Och i slutet av månaden skickas allt ner till fattiga barn i Bosnien. Jag tänkte direkt "fan jag har inget och skänka" för jag brukar vara rätt noga med att direkt slänga kläder som jag inte använder så jag var helt säker på att jag inte hade något. Men vet ni vad, jag fyllde en stor svart sopsäck med massa kläder! Se där, jag hade visst en massa kläder som jag inte använde. Fattar inte var allt kom ifrån och helt plötsligt var säcken full. Gött. Nu blir barnen i Bosnien glada :)

Nä nu strax ska Emina komma och jag ska packa det sista och sedan åker vi iväg med alla mina kläder till mitt nya bostad och dricker kaffe och umgås med Marina.

Pjuss.

Kommentarer
Postat av: maida

snällt av dej :D

2008-09-22 @ 00:02:14
URL: http://bjeleruze.blogg.se/
Postat av: Amela

Neznam sad za djamiju, men jag vet da imaju u swe gdje sammlaju kläder, sen tar de odjecu u BIH i prodaju. Jag såg en stor lastbil i sommras som lasta av da proda. Skiit tråkiit da göraju så.. :( istället för att ge till de som behöver...

2008-09-22 @ 14:20:15
Postat av: A D I S A

Maida: jaa :)



Amela: ccc fy fan vad tråkigt!! hoppas dom inte gör så med våra kläder... sta ja znam, ja sam dala mina kläder iz dobre namjere, a sad ako ce oni to prodavati nek bude na njihovoj dusi...

2008-09-23 @ 22:31:42
URL: http://adisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0