Svart taxi

Jag ligger här i soffan med en tjock jumper på mig och två täcken över mig. Så kallt var det ute. Jag har varit hemma hos Maida och jag fick den knäppa idén att jag skulle ta en promenad både till henne och från henne. Hon bor ju en bra bit ifrån mig (inte i blatteområdet där jag och alla mina andra vänner bor) så jag frös som fan speciellt på hemvägen.

I alla fall, tänkte berätta om det roliga jag och Emina var med om igårkväll. Efter att vi körde hem Jasmina någon gång efter 2-tiden inatt så körde Emina tillbaka mig och innan jag gick hem satt vi i hennes bil på parkeringen en stund och pratade. Och då får vi syn på ett fjortis par som står några meter framför vår bil och hånglar. För att jävlas lite med dom så sätter Emina på helljusen. Och då kommer dom fram till vår bil och Emina vevar ner mitt fönster och vi fattar direkt att ungdomarna var fulla och de frågar oss om vi kan skjutsa dom till stan och de är villiga o betala för det. Jag ville inte det först, men sen ba what a fuck, varför inte. Så vi gjorde det. I bilen frågar killen Emina om hur mycket pengar hon ska ha och jag trodde Emina skulle säga "nej men det är lugnt", men icke sa nicke, hon ba "100 kr blir bra!". Hahahaha. I början kändes det dumt att ta pengar från fjortis barn, okej dom var väl typ 18, så att  unga var dom inte, men ändå. Vi släppte i alla fall av dom mitt i stan, där killen tydligen bodde. Vi fick 100-lappen och de gick.

Emina fick skuldkänslor för att hon tagit pengar av dom och i början hade vi dåligt samvete. Herregud ko da nam je stalo do 100 kr. Så Emina ville köra efter dom och ge tillbaka pengarna. Men de hade redan hunnit gå därifrån. Och när jag tänkte efter sedan så sa jag till Emina; "jebiga Emina sta fali. Ko da bi tebe on vozio dzabe da je obratna situacija? Svedo bi ti cak rekao da platis 300 kr najmanje. A i na to sve, vidis da momak zivi mitt i centrum, on ima para". Haha.

Så vi körde därifrån med gott samvete och 100 kr rikare. Svängde in på Shell och köpte 2 paket cigg. Hahahahaha. Jesmo lude.

Kommentarer
Postat av: Alma

Pametne HAHA som sagt nebi ti svedo nikad reko nej det är lugnt, sa njima nemozes ni metar odma vadi plånboken :P

2008-11-06 @ 23:40:33
URL: http://balkanbloggen.blogg.se/
Postat av: Dada

Hahahahaha, odma cigare :P där fick man sig ett gott skratt i alla fall..thanks!

2008-11-07 @ 13:11:02
URL: http://dadabih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0