Startordningen

Ni som inte gillar Eurovision får tyvärr stå ut med all snack om det på min blogg. Men vafan, ESC är verkligen något jag ser framemot varje år så ja, ni får stå ut helt enkelt.
Jag åt världens godaste bulle på jobbet. Minns fan inte vad det hette men ska köpa hem det sen. Iaf, jag satt och läste Aftonbladet, självklart om ESC, och där stod listan för startordningen på lördag.
Totalt 25 länder och Bosnien som nr 6 bara. Fan vad dåligt. Men men, inte ska vi gråta över det, vi ringer in fler gånger bara. Och Sverige är nr 15. Vilken tur. Men det är bra! Vi kan ju hoppas att Charlotte tar hem det här. För när hon vann ESC år 1999 då hade hon just startnummer 15 :)

Här har ni startordningen iaf:

1. Rumänien

2. Storbritannien

3. Albanien

4. Tyskland

5. Armenien

6. Bosnien & Hercegovina

7. Israel

8. Finland

9. Kroatien

10. Polen

11. Island

12. Turkiet

13. Portugal

14. Lettland

15. Sverige

16. Danmark

17. Georgien

18. Ukraina

19. Frankrike

20. Azerbaijan

21. Grekland

22. Spanien

23. Serbien

24. Ryssland

25. Norge


Kommentarer
Postat av: Anita

jaha, varför just ryska lärare, det var ju väldigt ovanligt. Lärare på Gymnasienivå antar jag?

2008-05-23 @ 13:17:37
URL: http://antapanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0