Dum är bara förnamnet

Kalla mig dum, kalla mig klantig, för det förtjänar jag.
Imorse skulle jag ta bussen till jobbet och eftersom jag inte hade några kontanter på mig så tog jag med mig mitt bankomatkort för att kunna ta ut pengar innan jag hoppade på bussen. Och vad händer när jag står vid bankomaten 3 minuter innan bussen skulle komma? Jo, jag inser att jag hade tagit mitt legitimation med mig istället för bankomatkortet!! Den frustration jag kände just då går inte att beskriva. Att hinna hema och hämta kortet för att sedan ta ut pengar skulle ta 15 minuter, då busstationen ligger en bra bit bort och det skulle jag adrig hinna.
Det var då jag fick panik. Jag skulle vara på jobbet om 20 minuter och nästa buss gick en timme senare. Paniken spred sig och jag ville bara dö. Ringde efter taxi, enda lösningen, som kostade mig halva min lön som jag tjänade idag :P men men what to do.

När jag väl satte mig i taxin säger chauffören "Har du försovit dig till jobbet igen?". Hur fan kunde han veta det unrade jag och då svarar han att han kommer ihåg mig, han har kört mig till jobbet ett par gånger och varje gång har jag försovit mig haha. Och då minndes jag honom också, en äldre svensk gubbe som jag alltid tyckt var skiiittrevlig. Och som alla andra gångerna, så körde han 90 hm/h ända till mitt jobb. haha.

Nä nu ska jag dricka kaffe och berätta för mormor att hon snackade i sömnen inatt :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Fan va taskigt gjort!

2008-05-04 @ 12:03:56
URL: http://morrison.blogg.se
Postat av: Senija

Haha, snällt att han körde fort då :) Du e inte den ända som inte fick nån seester i år.. :( Jag fick ingen heller.. Sanel ska åka ner själv, jag får stanna hemma och jobba.. Men i september, sicker jag någonstans låååångt och tar det lungt i två veckor. puss

2008-05-04 @ 13:18:08
URL: http://seniijaa.blogg.se
Postat av: aida

haha va snackade mormor om då i drömmen?

2008-05-04 @ 13:30:31
URL: http://dendaraida.blogg.se
Postat av: A D I S A

Maria: haha ja verkligen:)

Senija: aah it sucks...ali i to sto kazes, efter sommaren skulle det inte sitta fel o åka någonstans o ba koppla av från allt :)

aida: haha hon skrek "Ibroooo" 3 ggr ... jag blev skiträdd fan haha

2008-05-04 @ 13:45:51
URL: http://adisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0