Sirnica

Jag måste faktiskt få skryta lite om hur duktig jag varit idag.
Efter att ha jobbat ett par timmar i morse kom jag hem och var jättetrött. Men trots denna trötthet tvingade jag mig själv upp ur soffan och gjorde sirnica. Resten av familjemedlemmarna har tjatat i flera dagar på mig nu att jag ska laga det och idag gjorde jag det som sagt. Men jag körde den enkla varianten, orkade inte razvijati jufku så jag körde på smördeg istället. Ingen skillnad alls! Keso, creme fraiche, ägg och in i ugnen lixom! Delicious! Det blev en massa mat över så jag sprang över till teta Nermina (mormors bästa vän) så hon fick också.

Schwartzwald-tårtan ligger i frysen. Det var meningen att den skulle bli efterrätt. Men vi är så mätta så den får vänta. Jag orkar inte ens hålla ögonen öppna medans jag skriver detta inlägg. Mormor och syrran har redan deckat i sofforna. Ska göra det jag med!

Puss o hej

Mitt mästerverk ;)
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

fan vad gott det där ser ut!!kan du inte skriva receptet på bloggen??

2008-03-23 @ 14:46:16
Postat av: Alma

Joj jesi mi duktig :D ser riktigt smaskigt ut ju :D

2008-03-23 @ 16:45:18
URL: http://madeinbih.blogg.se
Postat av: jelena

ooh det är så goooott , jag blev sugen på det nu ;D

2008-03-28 @ 23:15:14
URL: http://sannajelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0