Polly och Akon

image796

När jag fick syn på de här 2 dockorna på jobbet i morse höll jag på att skrika av glädje. Dessa dockor var nämligen min och min systers första dockor i Sverige. Jag minns som om det var igår. Det var 1993. Vi bodde i Stockholm. Jag, syrran och mamma var i en leksaksaffär och tittade runt och jag och syrran får syn på dessa dockor och blir helt kära i dom. Det är små dockor och inget speciellt med dom egentligen, men vi älskade de och vi tjajade på mamma att köpa de åt oss. Hon vägrade i början. Izbjeglice som vi var hade man inte det så bra ställt och dessutom 35 kr för en sån liten docka var dyrt. 35 för för 15 år sen var mycket! (Nu kostar do 80!). Men mamma kunde som vanligt inte säga nej och köpte en docka var till oss, med vilka vi lekte i evigheter. Vi älskade våra dockor. Syrran döpte sin till Polly och jag döpte min till Akon. Fråga mig inte varför för jag har ingen aning. haha.

Och dessa två dockor stod så fint på hyllan på Willys och jag fick massa minnen tillbaka. Så jag bestämde mig för att köpa dom och jag visste att syrran skulle bli jätteglad och det blev hon. Jag måste erkänna att hon fällde en liten tår när hon tänkte tillbaka på den tiden och jag var inte långt ifrån heller :)

Nä, nu ska jag oh syrran till pizzerian och äta cevapi.
Polly och Akon får stanna hemma haha.

Kommentarer
Postat av: aida

osevapila si se kad si nam kupila ove lutke=)

2008-03-22 @ 18:15:39
URL: http://www.dendaraida.blogg.se
Postat av: A D I S A

hahah i knooooow :D
ska vi leka "båten" ?? hahaha

2008-03-22 @ 18:19:59
URL: http://adisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0