Nu ska man söka igen

Jag sitter och funderar på vilken/vilka kurser jag ska söka till inför nästa termin här vid Växjö Universitet.
När jag fikade med Atena i fredags kikade vi lite i kurskatalogen och vi hittade en kurs som verkar vara jättebra. Den heter Ungdomar, identiteter och drogkulturer. Så den ska jag, Aida och Atena läsa ihop. Ska bli skoj! Älskar sådana kurser. Hoppas bara den blir roligare än min nuvarande kurs, Barn- och ungdomskulturer. Den är inte alls rolig och jag är så besviken. Trodde verkligen den skulle vara så himla intressant, men det är den inte. Man läser jättemycket om ungdomskulturer förr i tiden, typ på 1500-talet och visst det är kul att veta hur barn och ungdomar levde då osv, men om typ 80% av kursen går ut på att läsa om hur det var förr 3343152 år sedan så blir det jävligt tråkigt. Så nej, den gillar jag inte alls. Ligger efter med ett arbete där, som jag inte gjorde då jag var sjuk i 2 veckor. Får se om jag orkar ta tag i det innan sommaren.

Men i alla fall, den här kursen jag berättade först om verkar vara något för mig. Så den ska jag söka.
Ska kolla igenom vilka fler kurser som jag kan söka...

Kommentarer
Postat av: Nadja

jag ska också söka. fast 30p sammanlagt Religionvetenskap :)

Men ja, den där kursen låter ju intressant. Kan bli skitbra :) vilka veckor går den? heltid?

puss puss

2008-03-17 @ 18:22:54
URL: http://nadja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0