Boknörden är tillbaka

Många av dom bloggar jag brukar följa har skrivit om böcker senaste tiden haha. Och jag vill ju inte vara sämre för det, så nu har jag beställt hem lite böcker jag också. Jag har skrivit detta innan, jag ÄLSKAR att läsa böcker, men inte alltid, det kommer i perioder. Ibland läser jag ingenting på flera veckor och ibland kommer perioden då jag bara slukar böcker. Och den perioden är tillbaka nu efter att ha läst flera inlägg om böcker nu :)
Så 6 st böcker är beställda. 6 st självbiografiska gripande böcker. Det är endast sådana jag läser. Gillar inte annat, påhittat skit haha. En av dom jag beställde, som jag nog ska läsa först är Hatets anatomi: Resor i Serbien och Bosnien.
Så här står det om handligen i boken:
image758
I en mosaik av intervjuer, reseskildringar, betraktelser och analyser dissekerar författarna de bakomliggande orsakerna till krigen i det forna Jugoslavien. Männen och kvinnorna som medverkade till folkmorden kommer till tals, liksom deras medhjälpare i utlandet och deras motståndare. Särskild vikt läggs vid de intellektuellas ansvar för katastrofen - däribland också vissa personer och organisationer i Sverige... En provocerande bok med ett uttalat syfte att skriva historia.

Och dessutom är det bokrea på den på Adlibris. Endast 59 kr! Så passa på hörrni, för den verkar vara riktigt bra!

Tack för mig, hej!
 

Kommentarer
Postat av: Almedina

hahaha sant sant vi får hålla våra fingrar :D.. ali legenda je lik .. måste erkänna han liknar lite tomas di leva oxå hmm .. haha

2008-03-07 @ 17:50:26
URL: http://almediino.blogg.se
Postat av: Amira

Hey Gumman:) Ta je knjiga suuuuuuper...världens bästa bok...jag läste den när jag skrev min hemtentamen znas kako je dobra...cak ima jedan profesor u dnskoj sto förneka massakern i srebrenica...idiot neki...knjiga je hauuusss pussssss

2008-03-07 @ 17:59:05
Postat av: A D I S A

Amira: majku mu jebem dansku fuj! hahahaha...
oh znaci dobra je knjiga, jag förmodade det :) nu längtar jag ännu mer tills jag får den :)
pussssss

2008-03-07 @ 18:32:59
Postat av: syrran

pax för o läsa den först:P

2008-03-07 @ 19:35:45
URL: http://www.dendaraida.blogg.se
Postat av: A D I S A

syrran: eh..nej!

2008-03-07 @ 19:56:07
Postat av: Nadja

oh jag har tvåhhundratre böcker som du skulle älska...
så kom till tant Nadja så ska du få ... böcker

2008-03-07 @ 20:14:23
URL: http://nadja.blogg.se
Postat av: Edina

Den boken har jag här hemma och har läst den, är verkligen riktigt bra! Använde den till mitt projektarbete, den är verkligen läsvärd.. bra val ;D

2008-03-08 @ 12:06:34
URL: http://ediina.blogg.se
Postat av: adisa

läser också självbiografiska böcker, eller andra verklighetsbaserade böcker.. har läst fler om kriget, åsne seierstad - med ryggen mot världen (serbiskt poträtt) kan jag rekomendera.. skit bra..

2008-03-08 @ 21:56:03
URL: http://adisam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0