Battle Royal


En kväll, förra året när jag bodde i Lund skickade Sanel en film till mig som jag bara var tvungen att titta på. Han sa även att jag absolut inte får titta på den själv, för den är riktigt äcklig och hemsk. Äh, vad fjantigt, tänkte jag och skrattade åt honom. Så jag satte mig vid datorn, mitt i natten, helt själv, för att titta på den. Å vad jag borde ha lyssnat på Sanel. Battle Royal är en av de äckligaste och vidrigaste filmerna jag någonsin sett. Ärligt talat, jag var så rädd, så jag gick över till Sophie, min granne för att sova över där haha.

Den handlar om en slumpvis vald skolklass i Japan som förs till en öde ö. Den här klassen tror att de ska på klassresa, men väl där på ön får eleverna karta, kompass, vapen och order att döda varandra. De får tre dagar på sig och bara en elev får återvända hem. Om fler än en person återstår efter tre dagar dödas alla kvarvarande...

Gud så hemskt! Jag kommer ihåg att jag läste på nätet att flera länder i världen inte ville köpa in den pga att den är så äcklig, bl a Sverige :)
Det finns en Battle Royal del 2 också, som jag aldrig vågat titta på. Men jag tänkte ta och göra det nu. Visst jag är själv hemma, men det är ljust ute och vad kan hända. Hallå.

Ville bara tipsa om filmen. Ni måste se den!

Kommentarer
Postat av: magzzz

aaaaaaaah e det här låter som en film som jag lätt skulle kunna kolla på. sad cu laddati :D pusss

2008-06-03 @ 20:04:37
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: A D I S A

magz: Ja gör det! den e riktigt äcklig! haha

2008-06-03 @ 20:30:07
URL: http://adisa.blogg.se/
Postat av: Ilvic*

Svar; Tack :D Mjaa, jag har försökt att få ut den där mörka färgen jag hade så det har blivit lite ljusare. Siktar på att bli blond igen :) Hehe

2008-06-04 @ 00:02:57
URL: http://guzilago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0