Syskonkärlek

Jag började läsa en bok på jobbet idag. Och jag läste faktiskt ut hela boken på jobbet. Dels för att det knappt fanns något jobb att göra och dels för boken var så jävla bra! Så fort jag fick en ledig minute från det lilla jobb jag hade att göra satte jag mig ner för att läsa. Och snacka om att 12 timmar på jobbet kändes som 2 timmar!

Boken Syskonkärlek är en sann berättelse om två syskon som i de sena tonåren blir hopplöst förälskade i varandra och inleder ett förhållande i smyg, trots att de vet att det är onormalt och förbjudet. Förhållandet tar kål på de båda men har sina lyckostunder ickså, ända fram tills verkligheten tränger sig emellan de.


Hur äcklad jag än blev av själva boken och tanken på att en bror och en syster har ett förhållande kunde jag inte låta bli att fälla en tår åt det olyckliga slutet. En läsvärd bok, verkligen!

Anywho, jag kom hem till färdiglagad mat i alla fall. Marina, min kombo, var så söt och gjorde mat till mig.
Ikväll ska jag nog träffa Munja som jag inte träffat på en månad då han varit i Bosnien. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0