Bara för att

Jag funderar på det här med rätt & fel just nu. Snatteri, stöld, mord. Varför får man inte döda andra människor och sno saker? Varför är det fel? Varför? För att det är så? För att lagen säger så? För att din mamma säger så? För att dom lär oss det i skolan? Jag är för stöld. Det här är ju hellöjligt, jag förstår om ni höjer på ögonbrynet nu. Jag är på en elvaårings nivå jag vet. Men jag menar, rent filosofiskt, VARFÖR får jag inte göra precis som jag vill? För att det är så? Jag köper inte det. Barn snor saker = det ligger i människans natur att ta vad dom kan. Nu ska jag gå och snatta en mascara eller nåt haha. Nää.

Kommentarer
Postat av: Sanela

snatta en maskara till mig med, orka lägga ut pengar på en ny varje månad ;P hehe

2008-01-16 @ 11:29:35
URL: http://sanelaaa.blogg.se
Postat av: Adisa

Hahaha. ska göra! jag vet inte exakt vilken du använder men jag snor flera stycken så kan du ha alla :D

2008-01-16 @ 11:42:53
URL: http://adisa.blogg,se
Postat av: H

Men om alla snattade precis när de ville, skulle det leda till att ingen längre betalade för saker och ting. Det skulle då inte löna sig för företagen att producera, därmed skulle produktionen stanna av. Och då skulle det inte längre finnas några mascaror för dig att snatta ;)

2008-01-17 @ 00:30:42
Postat av: Adisa

Haha du har rätt jag vet. Men ALLA behöver inte snatta. Bara jag lixom :)

2008-01-17 @ 01:41:03
URL: http://adisa.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0