(O)tacksamhet

Idag funderade jag länge på det här med tacksamhet efter att ha försökt få lite vett i skallen på en nära vän till mig. Vissa människor tar saker och ting för givet, verkligen! Vi människor är för otacksamma. Vi har alltid något att klaga över. Vi har alltid problem och bekymmer som tycks ta över hela vår tillvaro. Det är som man glömmer bort hur bra man egentligen har det. Man glömmer bort alla goda saker i livet.

Jag anklagar inte, för jag är själv sådan många gånger. Det mesta i min tillvaro har varit rätt grått rätt länge förut, jag har gått runt och tänkt mörka tankar om livet. Livet suger var min slogan..

Men tack Gud för att du har öppnat mina ögon. Jag ser ljusare på livet nu! Tänk vad mycket gott jag har. Tänk vilka underbara vänner jag har. Tänk att jag har en familj och släkt som älskar mig. Tänk att jag får mat varje dag, har ett tak över huvudet och en egen säng att krypa ner i på natten. Jag har allt jag behöver och lite till.

Så därför min vän, jag ger upp nu!
Vill du inte förstå att det är av välvilja så skit i det då! Kom bara ihåg vad jag sa, när du någon gång i framtiden kommer till insikt med hur jävla dum i huvudet du var!

Kommentarer
Postat av: Brana

Åh, jag känner igen mig i din text(ännu en gång) Ko da pises za mene.. Har en vän som oxå är väldigt otacksam.. och precis som du, så har jag för ett par dagar sagt till henne, att jag inte bryr mig längre. Jag är trött på att bara ge o ge o inte få nånting tillbaka. Och när man visar att man bryr sig så rycker hon på axlarna o skiter i vilket att jag bryr mig.. så nu e det slut med det. Och en vacker dag kommer hon inse att det var hon som var dum och inte jag! Ha de bäst tjejen!

2008-02-04 @ 07:21:34
URL: http://brankic.blogg.se
Postat av: A D I S A

Brana: Jaa eller hur ... takvi ljudi ne znaju cijeniti prijateljstvo ...

2008-02-04 @ 09:14:09
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Aida

Det va slagsmål överallt, som du skrev i ett tidigare inlägg så va de stolar som flög och blod pretty much överallt. Zeljko kommer den 7:de mars i Malmö : ) .. Såg det i fredags i Amiralen, dom haderedan lappar om det uppe .. / Kram

2008-02-04 @ 11:18:25
URL: http://aidaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0