Lungorna strejkar

image717Klockan 02.30 inatt blev jag väckt av mina lungor. De ville påminna mig om hur dåligt dom mår av cigaretterna jag matar dom med, genom att ge mig hostattacker gång på gång. Rätt åt mig egentligen...
Så jag satt uppe ändå till 5 i morse med världens hostattacker och kollade på flera avsnitt av Brothers and sisters och ja, sen var det dags att fixa sig och gå till jobbet.

Väl på jobbet insåg jag att mina lungor inte strejkade mot ciggen, utan jag var på väg att bli förkyld. Inom en timme fick jag feber och började kallsvettas samtidigt som hostningarna blev värre och värre. Jag trodde jag skulle hosta upp alla mina inre organ så mycket jag tog i när jag hostade.

Jag räknade minuterna tills klockan blev 12 och jag fick gå hem. Så nu är jag hemma och ska strax bli ompysslad av mormor. Hon kan sånt här. Rakija + örtte for me. Och förhoppningsvis kommer mina lungor vara snälla nog och låta mig somna åtminstonne en timma så jag kan samla mina krafter, ska ju trots allt jobba vid 16 idag igen. Fuck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0