Bloggen fyller 1 år

image722

Idag fyller min kära blogg ett helt år! Wow! Kära blogg, tänk att jag varit dig trogen i 1 år idag. Och dagen till ära tänkte jag slänga in en lista som jag hittade någonstans med frågor om bloggning.

1. Hur länge har du bloggat?

Sen 23 februari 2007

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?

Jag tyckte det var jättetöntigt att bloggs haha.
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Ja, eftersom jag innan jag själv började blogga bara följde en enda blogg så måste jag ju självklart säga Magdas blogg. Hon var även den som övertalade mig att själv börja blogga.
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Roligt att läsa vad jag tänkte just då. Det är lite av en påminnelse om vad som har varit. 

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Oj jag följer asmånga bloggar dagligen. Typ 15 st.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

100% dagboksbloggar. 
Hatar modebloggar.

7. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Ja det hoppas och tror jag :)
8. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Håller rätt stenhårt på gränsen. Man vill ju inte vara FÖR privat heller.
9. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Det absolut privata, kan jag inte berätta det för mina vänner kan jag absolut inte skriva ner det här. Och mode. Jag är inget modefreak. Och förstår inte vitsen med "hej idag har jag på mig strumpor från H&M för 19kr..." osv.. jag menar, who cares?

10. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Till viss del ja, men absolut inte till 100% Men å andra sidan, när känner man en person igentligen?

11. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Ja, jag har träffat Atena . Blev itne ett dugg förvånad. Hon är lika cool brud som jag trodde hon skulle vara :) Min cheeera irhaniii :P

12. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Lika farligt som det är att gå över gatan, flyga, åka tåg, köra bil. Allting har olika verkan på olika personer. 

13.Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ja till en viss del har väl den det, helt plötsligt är du en skapare av något. Du har ett ställe att lasta av dig allt du kan komma på och egentligen finns det ingenting annat än våra egna moraliska tankar och begränsningar som hindrar oss från att skriva ner precis vad som helst. Detta kan väll bli till ett problem för vissa, men just där bloggarna står just nu så är det väl mest en grupp som påverkar varandra. 

14. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det ett sätt för mig att få utlopp för mina tankar och mitt skrivande, hit kan jag komma när som helst och skriva om precis allt, ifall jag är ledsen arg eller glad. Allt är tillåtet. Och det viktigaste av allt är nog, alla dom underbara människorna jag "lärt känna" via bloggen.

15.Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Mest för att jag fått en hel del insikt i ämnen som varit främmande för mig förut, har kommit i kontakt med starka människor och deras livsöden.

16. Nämn 5 blogg du bsöker dagligen.
Wow. Som jag skrev innan, så följer jag ca 15 bloggar dagligen, men här är iaf 5 av dom, skrikver bara ner dom slumpvis nu, de som kommer upp i hjärnan.
Alma
Amela & Meri

Beisa
Iris
Magda


Kommentarer
Postat av: Diinchii

grattis till bloggen:)

2008-02-23 @ 10:46:05
URL: http://diinchii.blogg.se
Postat av: Iris

Happy Birthday! =) Hihihi!
Puss o kram!

2008-02-23 @ 13:09:43
URL: http://mrvica.blogg.se
Postat av: Meri

Jaa må den leva jaa må den leva jaa må den leva dok ti nedosadi:D

2008-02-23 @ 17:48:52
URL: http://meandam.blogg.se
Postat av: A D I S A

thänkz girls :)

2008-02-23 @ 19:16:26
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Sanela

Din blogg är bra - så ett stort grattis & keep up the good work :)

2008-02-23 @ 23:16:52
URL: http://sanelaaa.blogg.se
Postat av: magz

haha, sjecam se toga, kako sam te gnjavila da i ti pocnes bloggati :) hehe, graatttis! puss puss

2008-02-24 @ 16:42:25
URL: http://missmagzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0