Blodbad i Malmö

Det var konsert i Malmö igår. Mile Kitic och Donna Ares. Jag har varit förbannad hela veckan för att jag inte kunde ta ledigt från jobbet för att gå på konserten. Men med facit i hand är jag så glad att jag stannade hemma.
Det var rent ut sagt blodbad där.
Det ubröt ett stort slagsmål och inom ett par minuter slogs 100 killar med varandra. Bord och stolar flög över hela salen. Många av killarna hade knivar. Och många blev knivhuggna, bl.a tjejer också som i desperat försök försökte ta sig därifrån. Ca 10 polisbilar var där och massa poliser stormade in i lokalen och konserten var tvungen och avbrytar vid 00.30. Katastrof!
Det var blod i hela lokalen, många skadade och en kille dödades!
Jag är så chockad. Hur kan man göra så här? Hur gick allt detta till? Fattar ingenting. Jag förstår att de olika folkgrupperna från fd Jugoslavien inte tål varandra och kommer aldrig göra det, men vad fan, man kan väl låta bli sånt när man är på konsert? Folk kommer dit för att ha kul och umgås, kan dom inte bara glömma allt som en gång varit och är, bara för en kväll?
Nu vet jag inte om detta var anledningen till den stora slagsmålen, men det vore konstigt om det inte var det. Det är samma anledning varje gång. Och denna gång var det värst.
Jag är i alla fall glad att jag aldrig åkte till Malmö och att mina vänner som var där lyckades ta sig ut oskadda.

Kommentarer
Postat av: Sanela

Joj, stvarno? Cula sam da je bila bitka ali ni pomislila nisam da je ovako nesto bilo :| shit aså, hadaljast narod koji ne umije da se ponasa! Ja sam planirala ici sa sestrom sve bila fixala, i odustala sam posto mina föräldrar ville inte att vi skulle dra pga vädret & snacka om att jag blev ledsen i citavo vece sam surala bara för det.. ali sada volim sto nisam bila. Tur att jag & syrran inte gick!

2008-02-02 @ 18:17:30
URL: http://sanelaaa.blogg.se
Postat av: Alma

:O WHAT? jag är helt chockad fyfan vad läskigt alltså .. seriöööööst :S vilken tur att du nt gick fan ja vet nt om jag vågar gå på fler koncerter efter detta! :S:S uuusch!

2008-02-02 @ 23:39:33
URL: http://madeinbih.blogg.se
Postat av: A D I S A

Sanela: Jaa samma här! gick runt o va skitsur hela veckan haha...hvala Bogu pa nismo otisle! :)

Alma: Mmm hemskt eller hur :S man e inte säekr någonstans :S

2008-02-03 @ 12:26:47
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Amela

va??? sådär allvarligt va det inte.. juu de bråka men festen stängdes inte...:S

2008-02-03 @ 23:54:33
Postat av: S

Du överdriver tjejen! Jag var själv på konserten och visst det var ovanligt många slagsmål och man kunde inte slappna av. Vad jag vet så blev ingen dödad men det kan stämma att någon blev knivstucken eller nåt för det var blodfläckar på golvet vid garderoben. Jag såg totalt två poliser och en hel del vakter. Konserten avbröts ca 01.30 och inte 00.30 då mile sjöng sista omgången! man kunde inte slappna av riktigt och det var en besvikelse, men så som du målar upp det stämmer inte heller! det enda jag kan säga att man ska vara försiktig överallt man går men särskilt på konserterna som är så jäkla dåligt organiserade och vakterna har ingen koll på vad folk tar in. man kan hur lätt som helst ta in vapen eller bomber om man vill, ingen kollar. så visst kan man gå på konserter, frågan är om det alltid är värt det, men ha ögonen öppna för allt kan hända! tyvärr..

2008-02-04 @ 02:34:44
Postat av: A D I S A

S: vet inte, jag var inte där så jag kan inte säga hur det var.jo en kille i 25års åldern dog, inte på konserten men väl på sjukhuset.
men det jag har hört och sett är det jag skrivit, sen att vissa upplevde det hela olika det är ju klart.
och du har rätt, man måste ha ögonen öppna, för allt kan hännda, tyvärr!

Kram

2008-02-04 @ 09:19:57
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Iris

Jag är så himla trött på "våra" fester så nu håller jag mig långt borta! Det är inte första gången och verkligen inte sista. Nu ska jag umgås med mina ryssar istället, de bråkar inte lika mycket! Haha! Bra att du inte gick dit! =)

2008-02-04 @ 12:32:14
URL: http://mrvica.blogg.se
Postat av: A D I S A

iris: hahaha ryssar är bäst fan! :) sa njima je najbolje :P

2008-02-04 @ 12:34:26
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Amela

man får vänja sig att sånt händer på våra fester... ebi ga.. =(

2008-02-04 @ 17:01:11
URL: http://meandam.blogg.se
Postat av: M

För det första, ingen dog, det är skitsnack. En kille dödades i staden samma kväll men det hade inget med koncerten att göra. För det andra så överdriver du som in i helvete om bråket, visst var där bråk men inte som du beskriver det. För det tredje, går men till en sådan turbo-seljak-white-trash-trailer-park koncert så tiger man om stryk. Som om man inte visste att de värsta agressiva idioterna och iq-befriade bönderna kommer vara där?

2008-02-04 @ 23:36:16
Postat av: A D I S A

som jag skrev i kommentaren ovan, jag skriver det jag fått höra av folk som varit där (eftersom jag själv inte var där) och den killen jag skrev om, han avled sen på sjukhuset. Och den killen som du pratar om är en helt annan kille. ;)

2008-02-04 @ 23:46:29
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Melissa

Oj, oj... Ja vet att det va mycket bråk and so on, men jag hörde bara om en kille som blev dödad samma kväll vid en pizzeria i närheten...? Well, well... Jag tyckte ändå de va värt o gå¨, om man inte låter sig påverkas av de som försökte förstöra stämningen =)

2008-02-04 @ 23:52:07
URL: http://hellomello.blogg.se
Postat av: Iris

Jag vet! Haha! Min far är halvryss så jag är lite tuff! Hahahha! =)

2008-02-05 @ 11:36:00
URL: http://mrvica.blogg.se
Postat av: A D I S A

hahahaha ... oj oj oj va tufft :D haha

2008-02-05 @ 11:44:48
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Dee.

JÄVLA KÖRDA BALKANMÄNNSIKOR! uvjek äre bråk på sånna fester, god damit! =/

2008-02-07 @ 06:43:23
URL: http://twominds.blogg.se
Postat av: Anonym

Överdriven bild, inget v det hände. förutom bråken och att festen slutade 01.30.
Alla togs sig ut oskadda förutom dem som bråkade,
bråken handlade inte om nationaliteter utan mest fyllebråk pga av någon tjej eller så.
för övrigt så var festen skit bra, förutom att den slutade tidigt.
ingen från festen dog, folk övderdriver alltid. du har en helt fel bild av festen.

2008-02-14 @ 13:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0