Väx upp för fan

Trodde aldrig jag skulle vara hemma från festen så här tidigt, men allt har sitt slut, även denna kväll som slutade i blodbad. Nej, men nästan. Festen i sig var underbar, massa bosnier under en och samma tak med bosnisk musik och alla var på G. Fram tills vid midnatt då värsta slagsmålet bröt ut. En jättetrevlig serbisk kille kom till festen med sin flickvän och då började slagsmålet. Den här bosniska killen hoppade på han då han fick veta att denna killen var serb. För första gången kan jag säga att jag skäms över mitt eget folkslag. Vi "juggar" är nog dom mest fördomsfulla människorna som finns! Tycker man inte om någon eller något folkslag so fine, alla har rätt till att tycka vad dom vill, men att man ska behöva bete som som djubradi och seljaci och inte ens kunna sitta i samma rum, där går gränsen. Att det ska behöva bli så här? Jag förstår att många bosnier inte tycker om serber och tvärtom, men är man 30 bast då ska man fan kunna bete sig som normala människor! Riktigt pinsamt! Jag är så förbannad att jag inte orkar skriva något mer om kvällen. Och stackars Munja som fick sin fest helt förstörd.

En sak till när jag ändå är inne på denna tema. Kriget på Balkan kommer aldrig sluta på riktigt, det kommer finnas i luften generation efter generation. Och det kommer aldrig glömmas. Det FÅR aldrig glömmas. Därför måste vi börja med att lära nästa generation att visa respekt och kärlek mot andra människor så att detta krig aldrig upprepas igen.

Nu ska jag i alla fall sova för jag ska upp och jobba imorgon. Jag måste först smörja in min axel med den illaluktande tigersalvan. Har skitont, jag fick en smäll på axeln under tiden slagsmålet stoppades. Gissar på att jag kommer vakna med värsta blåmärket imorgon. Imorgon kommer också bilder från festen. Den roliga biten i alla fall :)
Bortsett från slagsmålet var det en minst sagt vild och händelserik kväll.
image858





Kommentarer
Postat av: Alma

Fan vad sånt är tråkigt jag håller verkligen med dig nece to nikad prestati. Och vi är riktigt jävla pinsamma i vissa situationer .. /: mene sramota za njega!

2008-04-06 @ 10:56:09
URL: http://madeinbih.blogg.se
Postat av: Atena

det är respektlöst och hålla på så på någons fest, och ja håller med dej att man ska lära nästa generation så att något sånt inte utbryter igen (L)

2008-04-06 @ 11:46:22
URL: http://sokkervadd.blogg.se
Postat av: Nadja

ja fy, kan inget annat än hålla med dig. Men vi hade ju jävligt kul fram till dess iallafall. Tack för att ni släpade med mig :)
puss!

2008-04-06 @ 12:05:13
URL: http://nadja.blogg.se
Postat av: amela

Ja, han e gryyymmm! Och han ser ganska bra ut också :P

Ja, jag har hela albumet. Och varje låt knäcker den andra!

2008-04-07 @ 01:14:00
Postat av: Anonym

Jag saknar bilderna från festen.. du får lägga till dem snart!!!! :P

2008-04-07 @ 01:36:44
Postat av: Suncica

sååå jäkla typiskt, alltid något SVIN som ska förstöra för andra, FUJ.

2008-04-07 @ 18:42:06
URL: http://sunceee.blogg.se
Postat av: suncica

hehe lycka till, kmr säkert gå bra!

jag håller med dig, alltid samma sak ali eto..

2008-04-07 @ 21:31:44
URL: http://sunceee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0