Vår spontana resa

Jag hann precis publicera inlägget tidigare idag när Munja kommer in genom dörren och helt spontant säger att han ska till Lund och jag och Aida var allt annat än svåra att övertala. Så 10 minuter senare satt vi i bilen på väg till Lund, på väg till min kära stad där jag spenderade 3 år av min studier. Jag var så ivrig över att åka tillbaka till Lund, jag var som ett litet barn i bilen. Längtade såå mycket efter Lund. Har inte varit där på ett år ju.

Väl i Lund välkomnades vi av sol och värme. Allting var som förr och jag njöt av varje steg jag tog på Lunds gator. Det blev ev lång fika på Hercules med Samir och Elma innan vi gav oss på jakt efter Almas klänning. Jag hade tidigare idag varit på H&M här hemma i Växjö för att kolla om klänningen fanns här, men nej, endast en kvar men för stor. Så jag tvingade med allihopa till H&M i Lund och förklarade för alla hur klänningen såg ut och vi hittade en där också, men för stor den med. Tråkigt.

Vi tog sedan en lång promenad genom centrum och jag och Aida pratade gamla minnen. Nostalgi kick till max!
Vi övertalade Samir och Elma att köra oss till min gamla lägenhet och vi åkte upp dit. Och eftersom jag typ bodde granne med NOVA, jättestort shoppingcenter så passade vi på att kika i H&M där inne. Så fort jag kommer in ser jag en tjej gå runt med Almas klänning! Jag gick fram till henne och frågade och hon visade mig vart den hängde och voila! Där hängde Almas efterlängtade klänning i rätt storlek. Alla vi var överlyckliga, för de andra hade börjat tröttna på mig haha. Som Samir sa: "Jag hoppas inte det finns fler H&M butiker i stan!!"

Efter den långa jakten på klänningen stack vi till pizzerian där jag bodde och gissa vad? Pizzasnubbarna kom ihåg mig och syrran! Efter ett helt jävla år! Snacka om att vara stammis haha. Hur sköna som helst.
Ett besök på min kära NETTO blev det också självklart. Men Magda, vår heta nettosnubbe jobbade inte! Fan ocskå. hahaha.

Nu är vi hemma i alla fall och jag ska nog försöka sova nu. Upp tidigt och jobba imorn.

Natti.


Kommentarer
Postat av: Alma

Joj sta se sve zbog mene prosli haha dina vänner måste nog hata mig nu för allt dom fick gå igenom pga mig! :P hahaha .. du har rätt joj sta bi ja bez tebe. Åh min klänning är på väg. Lyyyyckaaaaaa :D Kram!

2008-04-25 @ 09:01:30
URL: http://madeinbih.blogg.se
Postat av: mags

jaahaaaa, vafasen, hm, pa kad ste vi to bili u lundu? ja kad sam ti onda poruku poslala niste bili ni krenuli haha:D mi smo citav dan taj proveli na trgu, super vrijeme bilo :D puss

2008-04-26 @ 11:20:00
URL: http://missmagzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0