Jag gillar inte solen

image907Nu ska jag berätta om ett stort problem som jag har varje gång solen tittar fram. Jag är nämligen allergisk mot solen. Inte så allergisk så att jag inte kan vara ute och tacka Gud för det, men på en skala från 1 till 10 ligger jag på nr 7 som min läkare fint uttryckte det för ett par år sedan.
Och det är inte kul. Jag kan vara ute i solen utan några problem alls, men det är på kvällarna det är som värst för då börjar det klia på armarna och halsen och öronen. Ibland när det blir för jobbigt tar jag en sax och kliar mig med. Äckligt jag vet, men what to do. Inte vill man sitta inne när det är fint väder. Jag har fått en massa krämer av läkaren och visst dom hjälper en hel del. Krämerna gör så att jag inte får äckliga utslag som tur är.

En rolig sak är att min allergi försvinner helt när jag är nere i Bosnien. Strålningarna från solen är inte samma som dom i Sverige eller vad det är nu läkarn sa. Men här hemma i Sverige = katastrofa.

Nä, nu ska jag upp till universitetet och umgås med Sejla, sjukt längesedan vi sågs sist. Vi ska sitta ute i solen och dricka massa kaffe. Och ikväll blir det fram med saxen haha.

Puss o hej.


Kommentarer
Postat av: nida

jag hade/har (?) samma problem. värst var det för några år sedan, det räckte att jag var ute i solen i en halvtimme på dagen och jag fick VÄRSTA exem på kvällen.. det har inte alltid varit så, började i kroatien jednom na moru för flera år sedan, minns den äckliga känslan jag simmar runt a mene pecka svugdje haha :( men förra sommaren var det bättre, hade inte exem så ofta :) och jag har några tabletter jag dricker när det blir för jobbigt!

2008-04-22 @ 16:54:33
URL: http://nidaa.blogg.se
Postat av: nida

jag vet inte vad det är för tabletter faktiskt :O har ju inte använt sen i somras. små minitabletter haha. min läkare mi preporucio :)

2008-04-22 @ 22:24:18
URL: http://nidaa.blogg.se
Postat av: meryeem

Oh no poor thiing.. i feel ya för sådär är det med min pollenallergi..den försvinner typ när jag e utomlands men här är den katastrof.. bra att du har en sax iaf (a)

2008-04-24 @ 20:41:41
URL: http://cherrylita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0