Jag följer inte trenden

Jag ska befinna mig på jobbet om drygt 5 timmar.
Men ändå ligger jag i sängen och funderar på att det tydigen är inne att hitta sig en kille, förlova sig inom 6 månader, gifta sig strax därpå och innan man firat sin 1-2 års dag vara skild. I vissa fall har man hunnit skaffa barn också. Väldigt många jag känner har råkat ut för detta.
Varför har alla bråttom helt plötsligt? Varför ska allt detta ske innan man fyllt 25?
Lär känna varandra, hitta på saker ihop, umgås så mycket ni bara kan, res, se världen medans ni är unga. Din ring på fingret förändrar ingenting. Sen, när ni är redo för ett gemensamt liv efter ett X antal år, då kan bröllopp planeras. Zar nije tako?

Kommentarer
Postat av: bubicaaaaaaaaaa

Da tako je ali om föräldrarna vet om de å allt, då förväntar dem sig att man har gjort grejjer för tidigt , ako razumes? .
De nästan omöjligt å ha det sådär bra när man har sandzak föräldrar haha . :)

2008-04-18 @ 07:49:14
URL: http://bubicaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Jes bas tako håller med till 110% !

2008-04-18 @ 08:16:01
Postat av: Atena

jag håller med, jag fattar inte varför ha så jävla bråttom? man älskar inte mer bara för en ring

2008-04-18 @ 09:08:51
URL: http://sokkervadd.blogg.se
Postat av: Bobi Flips

Hahhahah ja men varför gifte du dig med mig så fort skaffade 3 barno o sen bara dumpade mig ahhahahha

Skämt o sido vet inte varför alla har så bråttom med o gifta sig man lever bara en gång passa på o lev medans du kan..

2008-04-18 @ 10:24:33
Postat av: A D I S A

bra tjejer att ni håller me ;)

Bobi Flips: hahah dobar si ... precis det jag menar. man ska vara som du! :) leva livet helt klart. du är min förebild haha.

2008-04-18 @ 10:29:04
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Bobi Flips

Hhehehe alla är bessata av att gifta sig det verkar vara nya modet för 2008 skaffa dig en partner gift dig o skilj er.. Jag fyllde 30 igår och är fortfarande inte gift har en sambo i 2 år men vi har inte bråttom vi passar på o lever nu reser lär känna varandra o bara har skoj vi har tid för allt senare..

Så vill bara säga att ta det lungt gumman ha inte för bråttom utan njut nu ta inte den första bästa..

2008-04-18 @ 10:34:18
Postat av: Amela

Du har rätt! Jag tror många gifter sig tidigt eftersom det känns så underbar, mysigt allt är aaww.. JAAA allt är underbar de första 6 månader.
Sen kan det finnas "kulturela" andledningar, man blir "dålig" ako imas momka duga a nisi se udala.. Znas nase ljude=D Sen behöver man inte vänta 10 år heller.... Teskoo pitanjee ADISAA

2008-04-18 @ 10:45:53
URL: http://meandam.blogg.se
Postat av: Mari

Jag har tänkt massor på det där, med att ha för bråttom å så.. Tror att om man gör "allt" för snabbt å för tidigt så finns det liksom ingenting kvar att göra sen. Inga "djupare steg" att ta i relationen, å då blir det ist tråkigt å man som sagt skiljer sig.
Jag och min Viktor flyttade förvisso ihop tidigt, men det var pga vissa omständigheter det blev så. Och nu har vi köpt hus! :-) Många påpekar att då är det väl dags för barn snart med, men jag fattar inte varför vi måste skaffa barn snart bara för vi köpt hus? Vi vill ju hinna renovera klart huset och sedan bo där och njuta av att ha vårt hus i lugn och ro..
Nåväl, tackar så mycket för kommentaren hos mig! :-) Vi får dock inte nycklarna förrän 30 juni! :-( Såvida vi inte kan få säljaren att ändra sig.. hoppas det.. Vill inte behöva vänta så länge ju!

2008-04-18 @ 12:16:12
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: Adna

Du har så rätt där! Jag kände mig inte redo för giftermål trots att jag hade pojkvän i 5 år, varav 3 år bodde vi ihop. tacka gud för det, för nu hade jag varit skild.

många har efter vårat break up sagt "ni borde ha gift er, då hade det hållit". Det är bland det dummaste jag hört. Vadå vi borde ha gift oss? Hade våra problem försvunnit med hjälp av 2 ringar? Nej!

Man måste hitta balansen i ett förhållande, kunna kompromissa och lära känna varandra riktigt jävla bra innan man ger sig in i ett äktenskap, för det är något stort.

puss på dig Diso för du är så klok.

2008-04-18 @ 15:49:34
Postat av: Ida

men sa inte du att en av dina bästa kompisar hade gjort såå hur kommer ni två överens då hehe..
de en tjej som ska gifta sig i sommar men har inte varit tillsammmans med han i 1år ens:S hehe

2008-04-18 @ 17:36:57
Postat av: A D I S A

Amela: Då hellre gifter jag mig efter 10 år än efter 1 år hehe... makar tad vrlo dobro znam na cemu smo hehe..men visst man ska inte vänta för änge heller det håller jag me om!

Mari: Tycker ni gjorde rätt som flyttade ihop. något jag tycker är jävligt viktigt-att bo ihop innan. och nu har ni köpt hus- ni har all tid i världen för att skaffa barn. bra där!

Adna: precis det jag menar!:)

Ida: jag känner många som gjort så. bara för att de valt att göra det behöver det inte betyda att vi inte kommer överrens? vår vänskap grundar sig inte på det.

2008-04-18 @ 18:10:36
URL: http://adisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0