Humor na Sanski nacin

I måndags kom min mormor hem från Bosnien efter att ha varit där i 5 månader.
Igårkväll sa hon till mig att hon glömt bort att ge mig den bästa presenten. Och hon hade rätt. Jag fick en bok som heter "Humor na Sanski nacin" och jag blev så överlycklig! Den handlar om humor från min hemstad Sanski Most. Boken kom ut nu i somras och blev en sucée i min stad. Den är skriven av Tehvid Jakupovic som är en nära vä ill min mormor. (Fick en personlig hälsning + autograf i boken hehe =P).
Hursomhelst, i boken finns en lista på ca 50 män som sto för humorn i Sanski Most. Alla dessa män är nu gamla eller döda. Nr 3 på den listan är min morfar. Jag har aldrig fått chansen att lära känna honom, eftersom han dog 3 år innan jag föddes, men jag har i hela mitt liv fått höra att han alltid drog skämt och var allmänt rolig.
I boken finns också bilder och ett par sidor med massa skämt och roliga händelser som dessa personer råkat ut för.
Jag satt och läste boken till 5 inatt och ännu är jag inte klar, den är ganska tjock. Sen skrattade jag mer än jag läste så det tog ju sin lilla tid :) Det var extra roligt eftersom jag känner/kände dessa människor och deras barn och barnbarn.
Jag tycker att alla sanjani ska skaffa sig den här boken! Man känner minst 2 av de människor boken tar upp och så är det en jävligt massa roliga historier dom varit med om! Den är sååå bra!!! :)



Kommentarer
Postat av: Edina

Knjiga je stvarno super!! Har också läst den, man kan inget annat än älska den!! :D

2007-09-28 @ 23:30:07
URL: http://ediina.blogg.se
Postat av: Adisa

Edina: jaa visst e den :)

2007-09-29 @ 02:23:54
Postat av: madonna

ah ja samoo cekam da mi tetka donese tu knjigu..i moje mame ujak je en av männen. aba alagic. lider över att jag aldrig fick träffa honom :(

2007-09-30 @ 23:35:17
URL: http://alima.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0