Risk för ett nytt krig

De flesta känner väl till situtationen nere i Bosnien just nu. Ett nytt krig är på väg och det är inte ens säkert att åka ner på semester längre. Många avbokar sina nyårsresor till hemlandet. Så pass allvarligt har situationen blivit där nere och där är skrämmande, jävligt skrämmande.

Häromdan varnade nämligen EUFOR-chefen att risken för krig i Bosnien är uppenbar igen.

Det måste undvikas, till varje pris. Det är oerhört angeläget att EU:s och världens övriga ledare omedelbart sätter in alla tänkbara diplomatiska ansträngningar för att överbrygga de motsättningar som finns på Balkan.

Skulle det bli krig, Gud förbjude, är risken överhängande att fler länder på Balkan dras in i eländet.
Europas oroliga hörn måste få harmoni.


Kommentarer
Postat av: Ida

Budale ciste.De har inget bättre för sig. Att de aldrig lär sig...

2007-11-19 @ 21:55:40
URL: http://tigrica.blogg.se
Postat av: Irma

Jo jag hörde det men jag hörde bara att det va konflikter inom bosniens "styre" eller hur man ska säga. Vilket land är det dem ska kriga emot? :$ om man får fråga.

2007-11-19 @ 22:20:22
URL: http://irbita.blogg.se
Postat av: Adisa

Ida: nej folket där nere är naiva...kommer aldrig lära sig.

Irma: serber och bosnier såklart...som vanligt :P

2007-11-19 @ 22:28:47
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Marina

Så illa e det inte.....men det e klart att medier blåser upp allt.....visst det e spänt.Men nån krig blir det inte.Ni måste va positiva.

Min man sa
"Jag ska åka o kriga om det blir krig".Hans pappa dog i kriget så det sitter väl i.

SÅ NÅN JÄVLA KRIG SKA DET INTE VA....

2007-11-27 @ 01:15:55
Postat av: Adis

Hahaha fan. Jag åker till Sarajevo den 18 december och ska stanna i tre veckor jag vill fan inte att det ska bli nåt sånt nu kommer jag tänka på det varje dag jag är där hahah

2007-12-01 @ 11:40:03
URL: http://adis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0