Semifinal

Ikväll är det dags för Euovision Song Contesti semifinal. Ska bli kul och titta på. Gillar att kolla på det fastän låtarna blir bara sämre och sämre för varje år och man vet ju exakt vilka länder som får poäng av vilka, men det är kul att titta på iaf.

 

Mina favoriter i år:

 
  1. Bosnien-Hercegovina.*
  2. Serbien **
  3. Spanien
  4. Turkiet

* Inte bara frö att det är mitt land som jag hejar på dom, men låten är faktiskt underbar! Den har ju fått högsta betyg av de flesta juryn när det var Inför ESC på TV för ett par veckor sen. Så den e ju bra. Det enda tråkiga är att Bosnien är först ut ikväll, och som juryn har sagt är det en stor fördel, eftersom folk hinner glömma hur bra låten är och därför kommer inte Bosnien få så många poäng som dom annars hade fått om de sjöng senare. Men men, det gäller att ringa  och rösta ikväll!!.. Jag har laddat kortet med 150 kr och allt ska gå åt röstningen ikväll. Hajmo Bosno Bosno hajmo Hercegovino :) 


** Även fast jag inte vill att Serbien ska vinna så är den låten en av de bästa låtarna jag någonsin hört. I so love it!!

 

Det är dom låtarna jag hejar på iaf. Men om ni undrar hur jag TROR att det kommer sluta, så tror jag att det kommer vara antingen Sverige eller Serbien eller Ukraina som vinner. Kommer stå mellan dom. Jag hatar The Ark, men de är stora i nästan hela Europa så folk kommer rösta på dom. Sen så ligger Serbien etta på nästan alla topplistorna jag kollat på, så det lär bli jämt där tror jag. Och Ukraina har en bra låt också.

 

Vi får väl se!


Kommentarer
Postat av: Ilvana.

Va? Nu förstår jag inte. Det är semifinal ikväll? Men varför ska Bosnien vara med i semifinal, dom kom väl ganska bra förra året? Semifinal är väl för dom som kom sist förra året och som tävlar om en plats i riktiga melodifestivalen? Gaah, vad jag är efter! Måste ju rösta ikväll isåfall :D Haha

2007-05-10 @ 17:24:32
URL: http://ilvanaaa.blogg.se
Postat av: beisus

hmm men bosnien uppträder väll inte ikväll?..

2007-05-10 @ 17:40:58
URL: http://farwell.blogg.se
Postat av: Adisa

Nej nej Bosnien är inte me ikväll :) dom e redan med i finalen :) bosnien tävlar på lördag=)

2007-05-10 @ 17:41:59
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Adisa

Beisa: nej nej inte ikväll. ikväll är det bara semifinal, 28 bidrag ska bli 10. och bosnien är inte en av dom eftersom de redan e med i finalen :)

2007-05-10 @ 17:45:39
URL: http://adisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0