Iranier goes SD

Detta är ju bara för skrattretande! Läs artikeln här så vet du vad jag pratar om.
En iranier, ("Samuel Älgemalm") som bytte namn och blev sverigedemokrat! Seriöst nu..är detta ett sjukt skämt eller?
Han vill uppmuntra alla invandrare att återvända till sitt land?
Och han kämpar för att det inte ska byggas en moské i Växjö!
Det intressanta är att Älgemalm både konverterat från islam till kristendom samt bytt bort sitt ursprungliga namn. Och det är ganska logiskt, det är först då man passar ihop med Sverigedemokraternas politik. För att vara svensk ska man anamma allt de anser vara just svenskt. Och då ska man helst inte heta Mohammed Ebrahim Gharachorloo, som han då hette tidigare och man ska helst inte vara muslim.

Han kommer ju aldrig att tas på allvar, hela han är ett stort skämt för alla invandrare och svenskar. Och ingen kommer ju lyssna på hans skitpolitik, utan bara skratta åt honom, precis så som hela min gymnasieskola i Växjö gjorde när han var där. Han kommer alltid att förbli iraniern som bytte namn.
Sen undrar jag varför inte Älgemalm själv återvänder till sina rötter som han själv förespråkar för andra invandrare?

Wake up and smell the coffee man.


Kommentarer
Postat av: Dalida

hahaha, jag läste det! =) helt galet, han ser inte ens svensk ut, HAHAHAHA! =D

2007-05-21 @ 23:00:49
URL: http://dida.blogg.se
Postat av: Alma

Asså skojjar han eller? OMG! cojka budalastog jel to on nema pametnijeg posla han skämmer ju bara ut sig!

2007-05-21 @ 23:02:03
URL: http://madeinbih.blogg.se
Postat av: Adisa

Dalida: haha nee jag vet! Det står fan IRANIER på hans panna. Hårig och stor näsa jaooo .haha
Alma: haha tydligen inte!

2007-05-21 @ 23:14:12
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Melissa

Hahaha, publicerade precis också den där... budale boze sacuvaj... !

2007-05-21 @ 23:16:01
URL: http://hellomello.blogg.se
Postat av: nida

@ yes yes.. naravno, i to
sto kazes, finns en poäng. Al' u ovom mom slucaju je sve ovo malo zaje*ano pravo, iskreno receno.. ja njega jos uvijek volim, i to ne na prijateljski nacin, a i njemu nije svejedno och jag vet att han har några känslor kvar ipak ako tvrdi ponekad drugacije. I to ne bude nista nalik, nit smo prijatelji nit smo par, heelt jobbigt :(

2007-05-21 @ 23:20:50
URL: http://nidaa.blogg.se
Postat av: Adisa

Melissa: hahah jag menar det..hur sjuk får man vara?!
Nida: mm znam.. hela situation blir konstig direkt..neznam sta da ti kazem, da sam ja na tvom mjestu sjela bi fino sa njim i izmedju 4 oka popricala. Alla korten ska på bordet en gång för alla och utifrån det komma fram till hur ni ska ha det.

2007-05-22 @ 01:27:43
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Melika

De e fan pinsamt att fok inte vågar stå för vart dom kommer ifrån...

2007-05-22 @ 08:28:09
URL: http://mellikaa.blogg.se
Postat av: Aida

Jag vill egentligen inte dra alla över en kant, men det förvånar mig inte att han är iranier....Otroligt många iranier jag känner som kommit till Sverige har både bytt namn och tagit avstånd från islam, tjejerna börjar klä sig provokativt och familjen firar jul och äter gris...Det har väl att göra med att folk lever under otroligt svåra omständigheter i Iran där deras liv styrs med en järnhand och de börjar hata sin religion. Jävligt sorgligt.

2007-05-22 @ 09:09:01
URL: http://starly.blogs.se
Postat av: M

Det förvånar mig inte ett piss..många iranier som kommit hit..har på ett eller annat sätt velat "anpassa"..dom flesta tar avstånd från sin kultur och religion..bara för att de har viljan att vara "svnskar" I know,jag hade en sådan till pojkvän! jag trodde att det var ett skämt,när jag såg julstakar och en julgran hos dem!

2007-05-22 @ 12:34:23
Postat av: Adisa

Melika: Nej jag menar det..vad har dom att skämas för?
AIDA OCH M: Ooo ja, jag förstår PRECIS vad ni menar! Jag hade en tjej från iran i min klass på gymnasiet. När vi gick första året bytte de efternam. De ändrade om lite i stitt efternamn och la till "holm" på slutet så att det skulle låta svenskt haha. Och hon går ju med kors runt halsen och firar jul och allt det där, fastän hennes släkt nere i Iran är troende muslimer. Och hon är bara en av många mångaa som lever så idag cc...helt ofattbart...

2007-05-22 @ 12:58:06
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Edina

Vissa kommentarer är oförskämmda, "hårig och stor näsa" men bosnier då, "jävla huvven som sliter som städare för småpengar? " Ni nästan säger att det är fel på människor som försöker anpassa sig till Sverige, håller med om att det är VÄLDIGT konstigt med folk som är muslimer men byter efternamn till något svenskt och bär kors(kan förstå att vissa byter till ett svenskt efternamn för att kunna söka jobb lättare med tanke på hur svårt det är att få jobb idag, men med kors, mindre förstårligt) OCH "M" konstigt att han har gran och tjaffs under jul, sluta bete er som om julgran inte är tilllåtet i muslimska hem eller från hoss folk som inte är troende i kristendomen, VI HAR JULGRAN OCH VI ÄR MUSLIMER OCH TYCKER INTE ATT EN JULGRAN SKA VARKEN BEHÖVA VARA KONSTIGT ELLER FEL! och nej läget nere i Iran och det här med att man styrts med en järnhand har INTE EN MINSTA LILLA ANING att göra till varför vissa väljer att avstå från Islam, fan blir riktigt förbannad över hur ni resonerar. MEN HÅLLER FAKTISKT MED OM ARTIKELN ÄR FÖRJÄVLIG, men alla kan inte vara stolta över var de härstammar ifrån och att han sitter i SD nu lär få alltmer folk att avstå och blir rädda för Islam, SD gjorde en smart drag där, DESSVÄRRE! Ha det bra, Edina.

2007-05-22 @ 17:15:45
URL: http://mmm-original.blogspot.com
Postat av: edina

skitpolitik? grunden till politik och respekt är att egentligen aldrig ta till ord som skit när det kommer till motståndarsidan. tänk ¨på det när du ligger på "mest-aktiva"listan!

2007-05-22 @ 17:23:15
URL: http://omgedina.blogspot.com
Postat av: M

Oj,va du retar upp dig Edina! jag förstår ditt tänkande och att det inte alltid är rätt att vara från ett annat land och försöka få ett jobb..men jag menar,,vi ska inte behöva skämmas för den vi är..jag tycker inte någon ska behöva byta namn för att bli accepterad! isåfall ska jag väll "klaga" på de förhårda" kraven som krävs av en människa,i detta fall en invandrare för att få ett jobb..Så kanske bosnier inte skulle städa och tjäna så lite som dom gör? blir nästan lite tagen när du skriver "bosnier då" dra inte alla över samma kant!
Och detta med julgran! KOMIGEN,är det "våran" tradition att ha julgran eller julstakar till jul? Är det iraniers tradition? knappast

2007-05-22 @ 17:44:36
Postat av: Adisa

Edina: Nej jag har aldrig sagt att det är fel att anpassa sig i Sverige. Det ska man ABSOLUT göra!..och när det gäller att byta efternam och religion, många gör dt för att lättare kunna få jobb och många (som i de fallen jag känner till, därav många av mina vänner gjort så) gör de det för att de skäms över vart de kommer ifrån och inte vill ha ngt med sitt hemland att göra och byter därför både religion och efternam. Det är så fel, enligt mig. Man ska vara stolt över vart man kommer ifrån och med stolthet säga jag är iranier, bosnier, arab osv. sen att de byter pga att lättare få jobb förstår jag till en viss del, men tycker ändå inte att det är okej. men jag respekterar det. det är upp till var och en och göra som man själv vill.

2007-05-22 @ 18:03:10
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Edina

Jag är bosnisk själv :) drar inte alla över en kam! Har du någonsin tänkt att folk står där utan jobb och inkomst för att kunna klara sig här i livet så TILL "M" snackar vi nog inte om att skämmas utan att försöka klara sig ekonomiskt, DET ÄR DARFÖR MAJORITETEN SOM BYTER efternamn byter pga omständigheter, och INTE för att de skäms. Jag blev lite tagen när du skrev "Det förvånar mig inte ett piss" för att din kommentar lät mer i närheten av "dra alla över en kam" än vad min "bosnier då" ens gjorde. Men "M" vet du om att man är Muslim i hjärtat och inte efter hur ens hem är inrett och hur man klär sig?

2007-05-22 @ 18:22:00
URL: http://mmm-original.blogspot.com
Postat av: Edina

TILL "ADISA"
Håller med till fullo MEN ibland, konstigt nog förstår man inte det dessvärre, men folk har sina anledningar till varför de byter religion osv. Deras val!

2007-05-22 @ 18:25:19
URL: http://mmm-original.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0