VI RÖKARE DISKRIMINERAS

Jag börjar faktiskt bli förbannat trött på hur rökare nedvärderas och diskrimineras! I ett samhälle där människor sägs ha rätt till sin fria vilja, men samtidigt motarbetas dessa mänskliga rättigheter. image87

Jag läste någonstans igår att det har lämnats in förslag om att det ska vara lagligt att inte anställa rökare eftersom de luktar illa och är oftare sjukskrivna än andra. Ok... statistiken kanske visar på att fler röker bland de sjukskrivna, men hur kan man veta att det beror på rökningen? Finns möjligheten att det skulle kunna handla om helt andra problem, som kanske leder till rökning för att det är avstressande? Att läsa sånt här gör mig arg! Ja, jag tycker att det är respektlöst att klanka ner på människor på det här sättet. 

Ett beroende... kan på många sätt och vis jämföras lite med sjukdom, handikapp, funktionshinder och en massa annat.Här klämmer människor ofta in ett "ja men det är ju självvalt, man kan sluta..." Det argumentet är också störande eftersom det inte alls är så lätt som ickeröckare verkar ha fått för sig. Det handlar om ett beroende!! Jävla trångsynta människor! 

Då kan ju andra negativa saker ses på samma sätt.Hur skulle det låta om det sades att fetma är självvalt? För feta människor kan ju sluta äta? Att fulhet är självvalt, för fula människor kan ju plastikoperera sig? Blyghet skulle förresten också kunna vara självvalt... för varför inte börja prata istället?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Adisa, ibland kan du vara smart, och skriva smarta saker. Dessutom så röker SMARTA människor.Va fan tror du shakespear gjorde när han skrev Romeo & Juliet? Rökte o drack vin, självklart! Eller nått sånt.

jag förstår att man inte vill anställa fula människor iallafall...man ska ju ha något vackert att se på! HAHAHHAHAHA...

ickerökare..DÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-03-25 @ 00:08:04
Postat av: Adisa

ahahahaha du som skrev det, tack för ett gott skratt haha :)
vilken tur att man inte är såå ful då så man slipper oroa sig för att inte få ngt jobb :P

2007-03-25 @ 01:03:39
Postat av: Marina

till ickerökare: ta en cigg o lungna ner dig lite vet jag

2007-03-25 @ 01:05:21
Postat av: Anonym

VEM tror du skrev det?`HALLÅ ELLER...det är ju LOLA...nc nc nc nc, glömde visst skriva mitt namn

finns det någon annan rolig här eller?

2007-03-25 @ 17:08:52
Postat av: Anonym

VEM tror du skrev det?`HALLÅ ELLER...det är ju LOLA...nc nc nc nc, glömde visst skriva mitt namn

finns det någon annan rolig här eller?

2007-03-25 @ 17:10:53
Postat av: Adisa

hahahah LOLITAAAA, tänkte nästan att det måste ha varit du :D

2007-03-25 @ 19:55:53
Postat av: Anonym

ja, men marinas kommentar var BÄST.HHAHAHHA

2007-03-27 @ 19:31:52
Postat av: Anonym

beroende, javisst. men det är ju ditt val som har
lett till beroendet.
alltså är det ditt eget fel.

2007-12-13 @ 19:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0