PERIODER

När det gäller böcker så går det väldigt mycket i perioder för mig.
Det kommer en period då jag inte gör annat än läser böcker. Jag blir som besatt. Men sen så tröttnar jag, och det går över. Och då kommer perioden då jag inte ens tittar på en bok.
Och nu är min bok-period tillbaka, efter typ ett halvår. Det beror nog på det här fina vädret. Man sitter gärna ute och solar och läser en bra bok. Så på en vecka har jag läst två helt underbara och gripande böcker.
Man kan inte annat än förundras dessa kvinnors styrka och kamp. 2 starkt rekommenderade böcker.
Jag gillar sånna självbiografiska böcker. Jag läser bara sånt. Jag tror inte jag någonsin läst en vanlig "påhittad" bok. Det ska vara självbiografi, riktiga händelser. Sånt gillar jag.

Så idag var jag på Akademibokhandeln och köpte två andra böcker som verkar vara hur bra som helst.

image96 Bortförda         image97 Samira och Samir

Sen så var jag bara tvungen och köpa en bok av Orhan Pamuk . Turken som fick Nobelpriset i litteratur förra året.
Har hört att hans böcker är grymt bra, och denna, var det extra pris på så jag passade på.

image98 Den svarta boken

Kommentarer
Postat av: magz

duuuuuu, då måste du läsa boken SÅLD, om du int har läst den. du skulle nog älska den. jag älskade den,. läste den för några år sedan, ali je tako dobra knjiga. sådär gripande, typ som de förra du har läst. puss

2007-03-29 @ 23:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0