BALKAN

Förra terminen läste jag en 10-poängskurs, Balkan. Det var en av dom mest intressanta kurserna jag läst. Men det är nog mest för att jag ju själv är därifrån och däröfr var det extra intressant och lära sig om Balkans historia. Sen hade jag världens bästa professor. Det går inte och beskriva hur intelligent och bra han är. Han har även skrivit boken En historia om Balkan som jag för övrigt tycker att varenda människa från Balkan borde ha hemma i bokhyllan.
Iaf, och nu tänkte jag att jag skulle ta tag i en omtenta i den kursen. Men det känns inte så lockande och läsa en bok på engelska på 500 sidor och skitliten text, utan några som helst bilder i boken. Usch!
Men det måste göras. Och jag vill läsa den. Men jag är så dålig på att ta tag i saker å ting, fastän jag vet att jag säkert kommer älska den boken, för den verkar vara bra. men som sagt det gäller att börja med den, det är där problemet ligger haha.

 The Balkans - Från Constantinople to communism

 Behöver nog använda förstoringsglas för de här bokstäverna :)

Kommentarer
Postat av: magz

åhh. nästan så att man blir sugen på att gå den krusen ju :)

2007-03-10 @ 03:21:18
URL: http://missmagzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0