Bloggintervju

1. Hur länge har du bloggat?image394
Ett år ungefär.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Innan jag själv började blogga tyckte jag att blogg var det löjligaste man kunde ha, men alla mina vänner som bloggade övertalade mig att själv skaffa en och till slut gjorde jag det. Ett tag slutade jag, men började igen. Och nu tycker jag att det är skitkul.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Hm...kommer jag inte ens ihåg, men min barndomsvän Mina har en blogg som jag från början alltid tyckt om att läsa och gör det än idag.

4. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag läser regelbundet ca 15 olika bloggar.

5. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Oj, svår fråga. Det är nog en hel del. Men den första bloggen jag kom att tänka på är Maris blogg. Väldigt ofta skriver hon om saker jag själv gått igenom/går igenom, känner igen mig själv många gånger.

6. Hur många besökare har du om dagen ungefär på din blogg?
Det är väldigt olika. Men ungefär 80-100 st unika besökare dagligen.

7. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De tycker att det är jättekul och interessant.

8. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det hoppas jag att dom gör!

9. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja då, en gräns för vad man kan blogga om måste det finnas. Man kan ju inte skriva om vad som helst. Lite privatliv för man ha, även på bloggen ;)

image39510. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
MODE! Jag hatar modebloggar. Tjejer som varje dag lägger ut "dagens outfit". Who cares vad du har på dig idag? Det kan vara kul då och då att lägga in ett modeinlägg, men varje dag, boooring. Dock är det ju helt ok med bloggar som skriver om mode med måtta och blandar det med personliga inlägg.

11. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja, till en viss grad. Man får en uppfattning om hur den personen är.

12. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Ja det har jag många gånger och eftersom jag lärt mig att inte i förväg ha några större förväntnongar så blir jag varken besviken eller överraskad. Tar det som det kommer.

13. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag har vissa dagar känt en press att skriva ett nytt inlägg fast jag inte haft tid eller lust att göra det. Bloggandet får inte bli ett måste och jag kan tänka mig att det kan bli det ibland haha.

14. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jag har ingen aning om jag bloggar då eller inte. Om jag gör det så har förmodligen mitt sätt att blogga på förändrats.

15. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Min blogg har haft en större genomslagskraft än vad jag trodde den skulle ha och har därför kommit att betyda oerhört mycket för mig, vilket jag aldrig trodde den skulle göra.

16. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det är oerhört intressant att komma i kontakt med vanliga människors åsikter om olika saker. Andra bloggare har fördjupat mina kunskaper, fått mig att tänka till och det är oerhört stimulerande och givande att ta del av andra människors erfarenheter och åsikter samtidigt som man lärt känna så mycket folk via bloggandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0