TILLBAKA TILL 1950-TALET

Jag har en flyttlåda i källaren som har följt med mig sen jag flyttade från Växjö för typ 3 år sen. Och det roliga är att jag inte vet vad som finns i den flyttlådan, trots att jag de senaste 3 åren flyttat 3 gånger så har jag aldrig kollat vad som finns i den. Så nu kl 5 på morgonen fick jag den brillianta idén att jag skulle ner till källaren och hämta den haha!

Och gissa om jag hittade massa roliga saker där! Det var mest bilder och sånt...på ex pojkvänner...och presenter man fått av dom. Det var så hysteriskt kul att kolla på dom igen och minnas den tiden. Jag hittade bl.a min gamla dagbok, som jag skrev när jag bodde i Bosnien. Och tårarna kom, ja, vilken underbar barndom man hade..innan kriget började iaf. Jag vill tillbaka till den tiden! Det var så underbart.


Men en annan grej som jag hittade, som jag blev så glad över var en CD-skiva, där det stod SLIKE på. (=bilder). Och så undrar jag "vad kan det vara för bilder på den här skivan". Så satte jag mig vid datorn för att kolla. Och fan vad överraskad jag blev när jag såg bilderna! Det var bilder på min mormor när hon var ung. Typ lika gammal som jag. Hon var modell på den tiden. Så detta var hennes "modellbilder". Jag kommer ihåg att jag fick den här CD-skivan av min mormors fotograf på den tiden, när jag var i Bosnien, sommaren 2001. Hade helt glömt bort det.


På samma skiva fanns en bild på hennes pappa. Min mormorsfar! Och jag blev helt känslosam när jag tittade på dom, fastän jag självklart aldrig kände honom ju. Men man har hört massa historier om den tiden och hur han var. Han var den första borgmästaren i min stad, Sanski Most, och denna bilden togs den dagen han blev borgmästare. Ååååh jag vill kunna åka tillbaka till den tiden och leva det livet man levde då, för typ 50 år sen.

Är det ingen som kan skapa en sån typ maskin som i filmen Tillbaka till framtiden. Fast "Tillbaka till dåtiden"? Haha




  
Gammelmorfar :)      -    Mormor :)

Kommentarer
Postat av: magz

jag snor kommentaroskulden då!

2007-02-23 @ 06:32:52
URL: http://missmagzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0