Hjälten

Okej nu ska jag berätta om den dagen, i fredags, då jag räddade livet på en tjej. Eller ja, det kanske var lite överdriver. Men aja, here it goes.

I fredags var jag inne på SJ för att köpa tågbiljetter till min mormor och det var asmycket folk där inne. Jag tar min kölapp och ställer mig bredvid receptionen och väntar på att min tur. Bredvid mig står en tjej och köper biljett i kassan av receptionisten. Och helt plötsligt hör jag hur receptionisten säger till henne "Men lilla gumman hur är det med dig??" Och eftersom jag står precis där reagerar jag och vänder mig mot dom och då ser jag att den tjejen håller på att svimma så jag bara springer fram bakom henne och hann precis ta emot henne bakifrån när hon ramlade ner och svimmade. Jag la hennes huvud på mina knän och alla stod helt chockade och stirrade. Ingen gjorde något för att hjälpa till. Vilka hemska människor!

Som tur var så sprang receptionisten fram och vi försökte få liv i den här tjejen men det gick inte. Under tiden ringde vi efter en ambulans och då öppnar tjejen ögonen halvt och säger att hon har diabetes innan hon svimmar av igen. Fy faaan, jag kan inte förklara vilken panik jag kände.
Så jag säger till receptionisten att hon ska springa in till Pressbyrån och ta en banan. För jag vet sen innan att man ska ge banan till en diabetiker om man inte har insulinet där.

Så hon gjorde det och jag stoppade in lite banan i hennes mun och 2 sekunder senare vaknade hon och var helt normal. Som om inget hade hänt. Men vi lät henne ligga kvar tills ambulansen kom. Hon var så tacksam mot mig och höll på att upprepa att jag räddat livet på henne och hur tacksam hon var.
När ambulansen kom kände jag en sån lättnad att jag ville gråta nästan haha.

Ja, det var väl det. Snäll jag är va :P :P


Kommentarer
Postat av: Anonym

mmm pored sveda mozes umirati a da niko ni prsta ne makne!.. Tur att du var här!

2007-12-01 @ 23:37:14
Postat av: Melissa

Naaw haha söt du va =D

2007-12-02 @ 02:23:39
URL: http://hellomello.blogg.se
Postat av: magz

gud vad duktig du är! jag blev också rörd när jag läste ditt inlägg. i moras bloggati cesce! puss

2007-12-02 @ 12:45:31
URL: http://missmagzi.blogg.se
Postat av: Ilvic*

aaaw önskar att du vore vid min sida när jag svimmar nästa gång :P hehehe

2007-12-02 @ 12:45:51
URL: http://guzilago.blogg.se
Postat av: Alma

Svaka ti cast! Ovi svedani samo sebe gledaju fan nebi nikad pomoglu i någon situation. Kram på dig!

2007-12-03 @ 00:29:46
URL: http://madeinbih.blogg.se
Postat av: Meri

Riktig hjältinna ;)

2007-12-03 @ 13:37:20
URL: http://meandam.blogg.se
Postat av: Adisa

Anonym: i ja to kazem. stojali tamo ko kipovi i gledali utan att göra ett skit :S

Melissa: hihi tack=)

Magz: aa...men har fortfarande inte internet hemma så jag kan ju inte blogga så ofta jebiga

ilvic: hahah nemoj molim te, srce kad mi nije stalo, za malo nisam rekla till ambulansen da i mene odvedu u bolnicu od straha hahah

alma: ja, som någon här ovan sa, mozes kraj njih i umrijeti a da nista ne urade hahah

Meri: javiiiiiisst :P

2007-12-03 @ 23:43:19
Postat av: nadja

civilkurage! :) tur att det finns sådana som du iaf!!

2007-12-03 @ 23:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0