Folklor Ljiljan

Nu har tjejerna varit här och jag ligger i soffan och röker och tänker på gamla goda tider. Då jag kom och tänka på vår dansgrupp - folklor.
Jag har alltid älskat o dansa. Jag började dansa folklor när jag var 3 fram tills jag fyllde 19 och flyttade hemifrån.
And I loved every minute of it. Vår folklorgrupp i Växjö var unik. Man såg alltid framemot tisdagarna då vi tränade. Man gick inte dit för dansen skull många gånger, mest för gemenskapen. Fan vad vi hade kul. Vi åkte jämt runt i Sverige och uppträdde och tävlade, det var det som var det roligaste. Men år 2004 splittrades vi. Hälften av oss tog studenten det året och flyttade hemifrån, bl.a jag och där dog vår folklor också.
Men nu 3 år senare när dom flesta har flyttat tillbaka efter sina studier har man lust och ta tag i det igen, men det går ju inte. Man är inte "ung" längre. Många har gift sig och skaffat familj och har massa andra saker på gång i sina liv. Men det var roligt så länge det varade iaf :)

Sökte lite på nätet och hittade lite bilder från ett av våra uppträdanden :)

 <---- Jag längst ut haha.
  

Kommentarer
Postat av: Meri

Jao i ja bih! Har också dansat folkdans i Jönköping o saknar det skitmycket. Al sad nekako man känner sig för gammal:S

2007-12-27 @ 23:17:49
URL: http://meandam.blogg.se
Postat av: Adisa

Meri: jaa visst känner man sig för gammal lite hehe men ajg hade inte tvekat en sekund om jag var erbjuden o dansa igen :P

2007-12-28 @ 09:18:03
Postat av: Azra

Grymt! :) Jag dansar i KUD Dukat, Göteborg :) Fast jag håller med om det där med splittring.. det blir tyvärr så, cak i kod nas :( Ha det bra, kram :)

2007-12-28 @ 14:46:06
URL: http://azricak.blogg.se
Postat av: Ilvic*

Jag dansade också innan.. Jag hade lätt kunnat börja igen om det fanns någon grupp i närheten :) Miss it.

2007-12-28 @ 15:04:19
URL: http://guzilago.blogg.se
Postat av: Adisa

Azricak: jaa det är väl så det ska vara... inget varar för evigt...tråkigt men så är det:)
kul att du också dansar!=) ima li mjesta za mene haha

Ilvic: jaa samma här!! :)

2007-12-28 @ 16:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0