Sanningen om Gömda

Boken Gömda och alla uppföljarna till den boken behöver ingen större introduktion. Jag tror att de flesta av oss läst dessa sanna och gripande böcker om "Mia" - som med sina barn tvingas fly från sin man efter bl.a mordförsök och misshandel. Dessa böcker är de absolut bästa böckerna jag läst och har påverkat mig så otroligt mycket under alla dessa år.

Men när jag läste runt på Aftonbladet idag chockades jag av denna artikel. "Mia" anmäler nu jounarlisten Monica Antonsson för att ha röjt hennes identitet i sin bok som kommer ut om ett par dagar Mia - sanningen om gömda. I den boken skriver Monica att Mia inte är den hon utger sig för att vara, att mycket av det som skrivits i hennes böcker inte är sant, att hon egentligen inte alls hade behövt gömma sig - hon var inte alls jagad av sin ex man.

Helt svårt för mig att tro. Läste inne på Monicas blogg också, där hon tar upp mycket av detta. Jag tror att jag gapade av chock rätt länge när jag läste "sanningen" om många saker. Den här boken kommer ut 15 december. Gud vad jag längtar - detta vill jag verkligen läsa.

Sen undrar man ju också, har den här Monica kvinnan rätt? Jag vet inte, men någonting säger mig att hon har det.

Kommentarer
Postat av: Almin

Ljepo izgledas :)

2008-12-13 @ 01:49:26
Postat av: A D I S A

Almin: Hvala na komplimentu :)

2008-12-13 @ 04:39:26
URL: http://adisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0